خبرگزاری کار ایران

صادرات میگو به روسیه ۳.۵ برابر افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۹۳۸

معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به تکمیل فرایند تولید و صادرات آبزیان کشور گفت: صادرات میگو به روسیه در ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ برابر بیشتر شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی تصریح کرد: مشکل صادرات میگوی گلستان به روسیه برطرف شده و این محصول از این پس به طور مستقیم به این کشور صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی گمیشان به مرز آبی، می‌توان از این ظرفیت برای کشت فراسرزمینی با کشور همسایه و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی استفاده کرد.

حسینی با تاکید بر سرمایه‌گذاری برای کشت ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های مستعد گمیشان برای پرورش میگو و ماهیان خاویاری، گفت: با عملیاتی شدن این سطح از اراضی برای کشت آبزیان، مشکل بیکاری منطقه برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پیگیری برای تکمیل زیرساخت مورد نیاز سایت ۴ هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان، اجرای طرح ۶ هزار هکتاری پرورش میگو و ماهیان خاویاری این منطقه هم نباید معطل بماند.

رییس سازمان شیلات ایران همچنین سرمایه‌گذاری زنجیره تولید آبزیان و پایداری تولید در حوزه میگوی گمیشان را ضروری دانست و افزود: باید در این حوزه سرمایه‌گذاری پیش، حین و پس از تولید به دقت انجام شود تا ارزش افزوده و تولید ثروت را برای ساکنان منطقه و گلستان در پی داشته باشد.

حسینی در پایان اذعان داشت: مطالعه برای اجرایی شدن طرح ۶ هزار هکتاری پرورش میگو و ماهیان خاویاری گمیشان انجام شده و شرکت شهرک‌های کشاورزی گلستان متولی پیگیری و اجرای این طرح است.

در فصل برداشت سال جاری بیش از ۳ هزار تن میگو با رشد بیش از دوبرابری نسبت به سال گذشته به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است؛ جشن برداشت میگو گمیشان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاون توسعه آبزی‌پروری، مدیر کل دفتر امور میگو و سایر آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران و جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز