خبرگزاری کار ایران

یک سیاست‌مدار آلمانی مطرح کرد:

آلمان هیچ جایگزینی برای گاز روسیه ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۹۴۰

رئیس کمیته انرژی بوندستاگ روز سه شنبه هشدار داد که آلمان حتی پس از دستیابی به توافق برای خرید گاز قطر. هنوز راهی برای جایگزینی کامل گاز طبیعی روسیه ندارد.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، کلاوس ارنست، رئیس کمیته انرژی بوندستاگ روز سه شنبه هشدار داد که آلمان حتی پس از دستیابی به توافق برای عرضه با قطر، هنوز راهی برای جایگزینی کامل گاز طبیعی روسیه ندارد.

روز گذشته توافق بلندمدت انرژی اعلام شد که بر اساس آن قطر سالانه تا دو میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG) را از سال ۲۰۲۶ به آلمان ارسال خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، این قرارداد حداقل ۱۵ سال طول خواهد کشید.

اما کلاوس ارنست، سیاست‌مدار حزب چپ در توییتر نوشت: «دولت فدرال قرارداد LNG خود با قطر را جشن می‌گیرد و به ارقام بالای آن می‌بالد. واقعیت این است که این دو میلیون تن LNG معادل سه درصد مصرف گاز آلمان است. هنوز هیچ جایگزین واقعی برای گاز روسیه وجود ندارد!»

به گفته بلومبرگ، معامله با قطر معادل حدود ۶ درصد از حجم گاز روسیه وارداتی آلمان در سال ۲۰۲۱ است. این سوخت از سرمایه گذاری مشترک کونوکو فیلیپس در قطر تامین می‌شود و به پایانه واردات شناور برونسبوتل تحویل داده می شود.

آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، عمدتاً برای تامین انرژی صنعت خود به گاز طبیعی متکی است و متعهد شده که تا اواسط سال ۲۰۲۴ تمام واردات انرژی روسیه را جایگزین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز