خبرگزاری کار ایران

همکاری ریاض و سئول در زمینه انرژی هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۷۹۴

وزیر انرژی عربستان با وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در مورد لزوم همکاری در زمینه راکتورهای هسته‌ای به توافق رسید.

 به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، وزیر انرژی عربستان با وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در مورد لزوم همکاری در زمینه راکتورهای هسته‌ای به توافق رسید.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، این امر طی تماس ویدیویی دو وزیر صورت گرفت که طی آن آنها در مورد تعدادی از موضوعات از جمله تقویت همکاری و حمایت از ثبات بازارهای جهانی انرژی گفتگو کردند.

در این تماس وزرای دو کشور بر اهمیت حمایت از ثبات بازارهای جهانی نفت از طریق تشویق گفتگو و همکاری بین کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده تاکید کردند.

در حال حاضر، عربستان همچنان بزرگترین صادرکننده نفت خام به کره جنوبی است. در همین راستا، دو طرف بر اهمیت همکاری مستمر بین بخش‌های انرژی دو کشور از جمله پروژه‌های پتروشیمی، تامین امنیت زنجیره تامین انرژی و تبادل تجربیات تاکید کردند.

دو وزیر توافق کردند که همکاری‌ها را در زمینه‌های راکتورهای بزرگ هسته‌ای و راکتورهای فشرده، انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن پاک افزایش دهند.

آنها همچنین توافق کردند که در زمینه شبکه‌های الکتریکی و سایر زمینه‌های مورد علاقه مشترک همکاری و در زمینه فعال سازی یادداشت تفاهم مشترک در مورد اقتصاد هیدروژنی کار کنند.

سعودی قصد دارد در میان بزرگترین صادرکنندگان انرژی پاک مبتنی بر هیدروژن سبز و آمونیاک آبی به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد.

 در اواسط ماه گذشته، وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد که دو کشور برای افزایش همکاری در زمینه‌های هیدروژن، سرگرمی و تعدادی از صنایع جدید توافق کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز