خبرگزاری کار ایران

توافق ریاض و سئول بر سر گسترش همکاری‌های اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۹۴۳

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد که سئول و ریاض برای تقویت همکاری در زمینه هیدروژن، سرگرمی و تعدادی از صنایع جدید توافق کرده‌اند.

 به گزارش ایلنا ایز خبرگزاری یونهاپ، دو کشور طی یک دیدار مجازی بین لی چانگ یانگ وزیر صنعت کره جنوبی و خالد الفالح وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی برای افزایش همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی توافق کردند.

 دو طرف توافق کردند که از طریق "پلتفرم کمیته چشم انداز 2030" که ایجاد شده است، به دستاورد عملی همکاری در بسیاری از زمینه‌ها از جمله انرژی، بخش دیجیتال، زیرساخت‌های هوشمند و مراقبت‌های بهداشتی دست یابند.

همچنین دو وزیر توافق کردند که به سرعت دور چهارم نشست کمیته را برای بررسی پروژه‌های مشترک جدید، از جمله پروژه‌های مربوط به گذار به یک سیستم اقتصادی عاری از انتشار کربن و محتوای دیجیتال، برگزار کنند.

وزرای دو کشور همچنین متعهد شدند که روابط اقتصادی خود را همزمان با شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور ارتقا دهند.

دو کشور روابط قوی به ویژه در زمینه اقتصادی دارند و در حاشیه سفر مون جائه این، رئیس جمهور سابق کره جنوبی به ریاض اوایل سال جاری، توافقنامه‌های زیادی امضا کردند.

 هفته گذشته، یون سئوک یول، رئیس جمهور کره، دو نامه کتبی به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد او ارسال کرد که در رابطه با روابط بین دو کشور و راه‌های تقویت آن است.

در ژوئیه گذشته، رئیس جمهور سئوک یول، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، فیصل بن فرحان را در سئول پذیرفت و با وی درباره تقویت روابط دوجانبه گفتگو کرد.

ریاض قصد دارد در میان بزرگترین صادرکنندگان انرژی پاک مبتنی بر هیدروژن سبز و آمونیاک آبی به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز