خبرگزاری کار ایران

تشکیل شرکت مشترک صادرات و واردات مابین ایران و قزاقستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۹۱۲

معاون نخست‌ وزیر و وزیر تجارت قزاقستان گفت: مقرر شد جامعه کشاورزی دو کشور بتوانند یک شرکت مشترک صادرات و واردات تشکیل دهند تا تجارت مابین دو کشور ارتقا یابد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهادکشاورزی، سریک ژومانگارین معاون نخست‌ وزیر و وزیر تجارت قزاقستان در حاشیه دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ایران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر روابط دو کشور ایران و قزاقستان به سطح استراتژیک خود رسیده است.

وی افزود: در خصوص مسایل تجارت ما بین دو کشور جلسات متعددی را در سطح روسای جمهور، وزرا و مدیران داشته ایم.

معاون نخست وزیر قزاقستان تصریح کرد: این جلسات باید به افزایش مبادلات تجاری منجر شود، امروز در خصوص سقف ۳ میلیارد دلار تجارت بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد که حداقل از این میزان یک میلیارد دلار آن باید مربوط به محصولات کشاورزی باشد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم گندم و جو را به ایران ارسال کنیم و آمادگی داریم واردات مرکبات، صیفی، خرما، پسته و خرمالو را از ایران انجام دهیم.

ژومانگارین با بیان اینکه لجستیک در تجارت بسیار حائز اهمیت است، گفت: استفاده از تمام امکانات لجستیکی اعم از راه آهن، خط هوایی، زمینی و دریایی مدنظر دو کشور است لذا فردا به بندرعباس خواهیم رفت تا ترمینال یا زیربنای تجاری قزاقستان را در این منطقه احداث کنیم.

وی ادامه داد: امروز در زمینه سواپ نفت و محصولات کشاورزی تبادل نظر کردیم و مسئله صادرات برق میان سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان مطرح شده است، همچنین در خصوص ایجاد کمیته مشترک کشاورزی تبادل نظر شد و مقرر شد جامعه کشاورزی دو کشور بتوانند یک شرکت مشترک صادرات و واردات تشکیل دهند تا تجارت مابین دو کشور ارتقا یابد.

وزیر تجارت قزاقستان گفت: از سرمایه گذاران ایرانی دعوت می کنم برای سرمایه گذاری در شهر خاربز در مرز چین و قزاقستان سرمایه گذاری کنند تا بتوانند تبادلات تجاری با چین داشته باشند.

ژومانگارین در رابطه با لغو روادید عنوان کرد: توافقاتی را با وزیر راه ایران داشتیم که یک مموراندومی را برای لغو روادید امضا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز