خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ: تورم بریتانیا می‎‌تواند تا ۱۵ درصد افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۱۵۷

تورم سالانه بریتانیا ممکن است تا آغاز سال آینده به 15 درصد برسد، زیرا افزایش شدید قیمت انرژی باعث افزایش هزینه‌های زندگی می‌شود.

به گزارش ایلنا از بلومبرگ، تورم سالانه بریتانیا ممکن است تا آغاز سال آینده به 15 درصد برسد، زیرا افزایش شدید قیمت انرژی باعث افزایش هزینه‌های زندگی می‌شود.

این خبرگزاری نوشت، فشارهای قیمتی احتمالا قوی‌تر و طولانی‌تر از حد انتظار خواهد بود، مگر اینکه دولت تدابیر امدادی برای خانوارهایی که در تقلا برای پرداخت قبوض انرژی خود هستند، اتخاذ کند.

بر اساس برآوردهای منتشر شده، هزینه کالاها و خدمات در بریتانیا در ماه سپتامبر به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسیده بود و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در 12 ماه منتهی به سپتامبر 2022، 10.1 درصد افزایش یافت.

این هفته، جرمی هانت، وزیر دارایی جدید بریتانیا، برنامه‌های خود را برای پرداخت یارانه به قبوض سوخت برای خانوارها اعلام کرد، اما این اقدام پیشنهادی تنها تا ماه آوریل ادامه خواهد داشت و تحلیلگران نگرانند که مصرف‌کنندگان و مشاغل همچنان در معرض افزایش هزینه‌های گاز و برق باشند.

یک اقتصاددان بلومبرگ گفت: «سوال کلیدی چشم انداز تورم 2023 اکنون به تضمین قیمت انرژی مربوط می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز