خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی به ایلنا خبر داد:

افتتاح کریدور جدید ترانزیتی چین تا ترکیه از مسیر ایران/ قرارداد ترانزیتی جدید با ازبکستان به امضا خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۱۲۲

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: کریدور حمل و نقل ترکیبی چین-تاجیکستان-ازبکستان- ترکمنستان- ترکیه با حضور مقامات این کشورها در تاجیکستان به افتتاح رسید .

شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزییات سفر به تاجیکستان و مذاکرات انجام شده با مقامات این کشور اظهار داشت: این دیدار با دعوت«عظیم ابراهیم» وزیر نقلیات تاجیکستان از  وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود که به عنوان نماینده وزیر راه و شهرسازی در افتتاح یک کریدور ترانزیتی جدید حضور پیدا کردیم. 

وی ادامه داد: کریدور حمل و نقل ترکیبی چین-تاجیکستان-ازبکستان- ترکمنستان- ترکیه با حضور مقامات این کشورها در تاجیکستان به افتتاح رسید . 

معاون وزیر حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از شهر کولاب تاجیکستان گفت: کولاب منطقه آزاد تاجیکستان است که طبق سیاست‌های این کشور ، کولاب به قطب صنعتی و ترانزیتی این کشور تبدیل خواهد شد و قطار ترانزیتی این کریدور جدید از کولاب به سمت ایران حرکت کرد. 

افندی‌زاده افزود: همچنین امروز کنفرانس لجستیک تاجیکستان برگزار می‌شود و نشست‌های دوجانبه با وزیر نقلیات تاجیکستان با محوریت گسترش همکاری‌ها در بخش ترانزیت و حمل و نقل دو کشور برگزار شد و برنامه‌هایی برای تحقق اهدافی که در نشست ۶ جانبه ترانزیتی که هفته گذشته در تهران برگزار شد، ارایه کردیم که یکی از اهداف دنبال شده در این نشست‌ دو روزه در تهران تحقق ترانزیت ٢٠ میلیون تنی بین ایران و آسیای مرکزی بود و قرار براین شد که یک برنامه عمل مشترک تهیه شود. 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه ریزی برای امضای قرارداد ترانزیتی جدید با ازبکستان خبر داد و گفت: طبق این قرارداد قرار براین است که دو کشور سرویس مشترک در مسیر شمال - جنوب و کریدور شرقی - غربی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز