خبرگزاری کار ایران

تورم آلمان به بالاترین سطح پس از اتحاد مجدد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۶۱۹

آمارهای اداره آمار فدرال (دستاتیس) نشان می‌دهد که تورم سالانه آلمان همچنان دورقمی بوده و به 10.9 درصد در ماه سپتامبر رسیده است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، آمارهای اداره آمار فدرال (دستاتیس) نشان می‌دهد که تورم سالانه آلمان همچنان دورقمی بوده و به 10.9 درصد در ماه سپتامبر رسیده است. این رقم در ماه اوت 8.8 درصد بود.

گئورگ تیل، رئیس Destatis، گفت که نرخ تورم از زمان اتحاد مجدد آلمان به بالاترین حد خود رسیده است و دلیل اصلی تورم بالا را افزایش شدید قیمت محصولات انرژی و همچنین هزینه‌های مواد غذایی عنوان کرد.

وی گفت که پایان دوره تخفیف سوخت و در دسترس بودن بلیط 9 یورو نیز افزایش قیمت‌ها را در ماه سپتامبر تسریع کرد.

این گزارش حاکی از آن است که قیمت مصرف کننده در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل به میزان قابل توجهی 1.9 درصد افزایش یافته و همچنین نشان داد که قیمت محصولات انرژی علیرغم اقدامات کمکی نسبت به سال قبل 43.9 درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت به ویژه برای انرژی خانگی قابل مشاهده بوده، بطوریکه قیمت نفت بیش از دو برابر و قیمت گاز طبیعی 95.1 درصد افزایش یافته است.

ماه گذشته، دولت آلمان با یک بسته 200 میلیارد یورویی (194 میلیارد دلاری) موافقت کرد تا "کاهش هزینه‌های فزاینده انرژی و پیامدهای آن برای مصرف کنندگان و مشاغل را کاهش دهد. بر اساس این طرح که با استقراض جدید تامین مالی خواهد شد، برلین یک ترمز قیمت اضطراری برای گاز و برق ایجاد خواهد کرد. همچنین برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت، مالیات برنامه ریزی شده گاز بر مصرف کنندگان را لغو می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز