خبرگزاری کار ایران

هشدار بحران گاز در صنایع دانمارک

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۲۱۹

یک گروه صنعتی دانمارکی می‌گوید که در صورت کاهش عرضه انرژی، ده‌ها شرکت با تعطیلی مواجه می‌شوند

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ ترولز رانیس، مدیر کنفدراسیون صنایع دانمارک هشدار داد که دانمارک با بحران عرضه گاز طبیعی مواجه است که می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های تولید داخلی و تعطیلی ده‌ها شرکت شود.

وی گفت: اشتباه نکنید، ما در وضعیت بسیار جدی قرار داریم و ممکن است در نهایت در یک بحران واقعی عرضه گاز قرار بگیریم. این بدان معناست که شرکت‌هایی که حمایت نمی‌شوند در معرض خطر تعطیلی کامل قرار می‌گیرند و احتمالا پرهزینه باشد.

وی به شرکت‌های به اصطلاححمایت نشده اشاره کرد که در صورت بروز شرایط اضطراری در سیستم گاز دانمارک، گاز آنها قطع می‌شود.

رانیس ادامه داد: «قیمت گاز دوباره به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد، و این باعث می‌شود که تولید برای شرکت‌های دانمارکی بسیار گران‌تر و در نهایت کالاها گران‌تر شوند .

این اظهارات پس از افزایش قیمت گاز طبیعی اروپا در هفته گذشته پس از کاهش 60 درصدی تحویل گازپروم روسیه از طریق خط لوله نورد استریم صورت گرفت. شرکت زیمنس انرژی تامین کننده تجهیزات آلمانی را مقصر این کاهش دانست که نتوانست واحدهای پمپاژ گاز را به موقع به ایستگاه کمپرسور بازگرداند. آلمان این تصمیم را سیاسی دانست.

عرضه گاز به فنلاند، لهستان، بلغارستان، Orsted دانمارکی و شرکت هلندی GasTerra به دلیل امتناع آنها از پرداخت بهای گاز به روبل قبلاً متوقف شده است.

دانمارک با وجود تقریباً 70 درصد ذخایر گاز، هنوز با کمبود بنزین مواجه نشده است. با این حال، هفته گذشته گزارش شد که افزایش هزینه‌های انرژی برخی از کشورهای اتحادیه اروپا را وادار کرده است که ذخایر گاز خود را کاهش دهند که منجر به کاهش سطح ذخیره سازی این اتحادیه برای اولین بار در دو ماه گذشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز