خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبر داد:

احداث دو تصفیه‌خانه آب در شهرستان بیجار

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۵۸۰

وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای احداث دو تصفیه‌خانه آب در شهرستان بیجار از محل سد سیازاخ برای شهر بیجار و روستاهای اطراف و یک تصفیه‌خانه آب در منطقه چنگ الماس برای شهر پیرتاج و ۲۳ روستای حومه خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر محرابیان در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مناسب برای بخش آب شهرستان بیجار گفت: در بخش آب شرب شهری طرح‌های کوتاه مدتی به عنوان طرح‌های رفع تنش آبی در دستور کار است که شامل احداث مخازن، خطوط انتقال، حفر چاه، اصلاح تصفیه خانه است و با تامین اعتبار اجرایی می‌شوند.

وی ادامه داد: مسئله بعدی طرح بلندمدت و نهایی انتقال آب برای بخش شرب و صنعت و معدن و مشاغل وابسته به آن است که مهم‌ترین آنها طرح انتقال آب از سد سیازاخ است.

وزیر نیرو با تشریح جزئیات تامین بودجه این طرح اظهار داشت: با تامین اعتبار از محل تهاتر نفت کار به زودی آغاز می‌شود و این طرح منجر به تامین آب پایدار برای شهرستان بیجار در دو بخش شرب و صنعت خواهد شد.

محرابیان با اشاره به طرح جهاد آبرسانی تصریح کرد: برای ۱۶ هزار روستا که به نوعی مشکل تامین آب دارند از طریق جهاد آبرسانی آب مورد نیاز تامین خواهد شد.

به گفته وزیر نیرو، تمام روستاهایی که در بیجار مشکل تامین آب دارند در اولویت اجرای طرح جهاد آبرسانی خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز