خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای خوزستان:

پیشرفت فیزیکی یک سال اخیر طرح فاضلاب اهواز معادل ۲۰ سال اخیر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۱۰۲

نشست مشترک مدیران کل روابط عمومی آبفای کشور و مدیریت منابع آب ایران با توجه به اهمیت آبرسانی به نقاط محروم و روستایی و اجرای طرح‌های فاضلاب در استان خوزستان و همچنین ضرورت اطلاع‌رسانی و تشریح روند اجرای کار برای مردم، با مدیرعامل آبفای خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا کرمی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در دو بخش آب و فاضلاب اظهار داشت: با توجه خاص دولت سیزدهم در دو بخش مهم آبرسانی به نقاط محروم و روستایی و در فاضلاب به ویژه فاضلاب کلان‌شهر اهواز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و پیشرفت فیزیکی یک سال اخیر طرح فاضلاب اهواز با پیشرفت ۲۰ ساله این طرح برابری می‌کند.

وی به طرح آبرسانی غدیر و اثرگذاری آن بر روند کمی و کیفی آب برخی شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و اظهار داشت: به دستور رئیس‌جمهور و با تسریع عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم، با بهره‌برداری رسمی طرح، آب شرب بخشی از شهرها و روستاهای استان هم از نظر کمی و هم کیفی بهبود می‌یابد.

به گفته مدیرعامل آبفای خوزستان، سامانه آبرسانی طرح غدیر در حال حاضر  بخش عمده‌ای (حدود ۸۰ درصد) از آبرسانی شهرها و شهرستان‌های دشت آزادگان، شادگان، آبادان، خرمشهر، اهواز و روستاهای اطراف را انجام می‌دهد و مابقی مناطق نیز از طریق رودخانه‌های کارون و بهمنشیر نیاز آبی خود را برطرف می‌کنند.

کرمی‌نژاد ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پیگیری‌ها مقرر شد که منابع آبی مورد نیاز سیستم غدیر از رودخانه کرخه به رودخانه دز تغییر کند که اکنون با پیمانکاری سازمان آب و برق در حال انجام است و تا پایان شهریور ماه وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از رودخانه دز حجم آب غدیر را افزایش خواهد داد، تصریح کرد: آبرسانی به این مناطق حدود 10 هزار لیتر در ثانیه است که با اجرای طرح غدیر در مرحله اول به ۱۲ هزار یا ۱۲۵۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد. 

مدیرعامل آبفای خوزستان با بیان اینکه آب شرب ۹۰ درصد روستاهای دشت آزادگان زیر پوشش خط غدیر است مابقی نیز در چند روز آتی وارد این مدار خواهند شد، خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته حدود ۱۱۰۰ روستا که ۶۰۰ روستای آنها اصلا آبی نداشتند و مابقی نیز دارای فشار آب حداقلی بودند در مدار غدیر قرار گرفتند و در سال جاری نیز حدود ۵۰۰ روستا وارد سامانه شدند.

کرمی‌نژاد با بیان اینکه در خوزستان بالغ بر ۴۴۰۰ روستا وجود دارد، ابراز داشت: اکنون به دنبال اتصال روستاهای شوش و کرخه(علوان) به خط غدیر تا یک سال آینده هستیم. نهایتا طی سه سال آینده کل روستاهای استان ساماندهی می‌شوند و مشکل کمیت و کیفیت آب آنها برطرف خواهد شد. 

وی با اشاره به شبکه آب و فاضلاب اهواز بیان کرد: این سیستم تمام شده نیست و حداقل دو سال زمان برای تکمیل آن نیاز دارد. 

مدیرعامل آبفای خوزستان افزود: شبکه آب و فاضلاب منطقه عامری نیز زیر نظر پیمانکار است و با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان کل منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

در این دیدار همچنین علیرضا اقبال و محمدحسین رنجبران مدیران کل روابط عمومی شرکت مهندسی آبفا کشور و مدیریت منابع آب کشور ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در حوزه آب و فاضلاب خوزستان بر ضرورت اطلاع‌رسانی موثر برای معرفی خدمات آبرسانی مجموعه وزارت نیرو تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز