خبرگزاری کار ایران

رییس نظام مهندسی استان تهران در پاسخ به ایلنا:

احتمال صدور پروانه ساختمان در دو مرحله/ قیمت واقعی ساخت نهضت ملی مسکن ١٠ میلیون در هر متر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۷۰۴

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: طبق گزارش‌هایی که منتشر شده در حال حاضر مدت زمان صدور پروانه ساختمان ٣٢٠ روز یعنی حدود یک سال است و برای کاهش این مدت زمان پیشنهادی را مطرح کرده‌ایم که پروانه ساختمانی در دو مرحله صادر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رامین کرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به قیمت اعلام شده برای ساخت و ساز مسکن اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هر مترمربع ساخت در پروژه نهضت ملی مسکن ٧ میلیون تومان در نظر گرفته شده درحالی که قیمت تمام شده ساخت هر مترمربع حداقل ١٠ میلیون تومان است.

وی درباره ورود دیوان عدالت اداری به بحث شناسنامه فنی و ملکی ساختمان گفت: اخیر دیوان عدالت اداری رای به لغو اخذ هزینه صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان داده که این تصمیم دیوان به کیفیت ساخت وساز لطمه وارد می‌کند و شورای مرکزی استان در حال پیگیری برای لغو این حکم است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر دلایل افزایش مدت زمان صدور پروانه ساختمان و اقدامات شهرداری تهران برای کاهش این مدت زمان گفت: طبق گزارش‌هایی که منتشر شده در حال حاضر مدت زمان صدور پروانه ساختمان ٣٢٠ روز یعنی حدود یک سال است و برای کاهش این مدت زمان پیشنهادی را مطرح کرده‌ایم که پروانه ساختمانی در دو مرحله صادر شود.

وی افزود : پروانه ابتدایی شامل طرح و مجوز اولیه که شهرداری ظرف مدت ۱۰ روزه انجام می‌دهد و مرحله دوم شروع به عملیات ساختمانی و مجری ذی صلاح است و این پیشنهاد در مرحله بررسی قرار دارد .

کرمی با بیان اینکه ٣۵ درصد سرمایه ملی مربوط به بخش مسکن است،ادامه داد : هنوز هم مسکن با عمر مفید ٢٠ تا ٣٠ سال در کشورمان در حال ساخت است در حالی که این نوع ساخت وسازها در دنیا منسوخ شده است. باید به بحث دانش‌بنیان‌ها باید در بخش مسکن توجه شود چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ارزش‌افزوده برای بخش ساختمان کشور ایجاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز