خبرگزاری کار ایران

قیمت نفت کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۰۲۴

قیمت‌های نفت‌خام روز سه‌شنبه به‌دلیل احتمال افزایش صادرات نفت ایران کاهش یافت.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، پیشرفت‌های تازه در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران که راه را برای صادرات نفت این کشور به بازار همراه می‌کند سبب شد قیمت‌های نفت‌خام روز سه‌شنبه (۱۸ مردادماه) اندکی کاهش یابد.

قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه ساعت ۴ و ۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۱۴ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۵۱ سنت به ازای هر بشکه رسید، قیمت این شاخص در معامله‌های روز دوشنبه با افزایش ۱.۸ درصدی همراه بود.

نفت‌خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش ۹۰ دلار و ۶۰ سنت به ازای هر بشکه معامله شد، قیمت نفت آمریکا روز دوشنبه دو درصد افزایش یافته بود.

اتحادیه اروپا اواخر روز دوشنبه متن «نهایی» احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را ارائه کرد و در انتظار تأیید آن از سوی تهران و واشینگتن است. یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا گفت که انتظار می‌رود تصمیم نهایی درباره این پیشنهاد ظرف چند هفته مشخص شود.

ویوک دار، تحلیلگر بانک کامن ولث، در یادداشتی گفت: با اینکه جزئیات مربوط به زمان از سرگیری صادرات نفت ایران حتی در صورت احیای این توافق نیز نامشخص است، اما به‌طورحتم زمینه برای افزایش به‌ نسبت سریع صادرات نفت ایران وجود دارد.

به گفته وی، ایران می‌تواند ظرف ۶ ماه صادرات نفت خود را ۱ تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز معادل ۱.۵ درصد از عرضه جهانی افزایش دهد.

بازار نفت به‌تازگی به‌دلیل نگرانی‌ها از رکود اقتصادی جهان زیرفشار قرار گرفته است و قیمت‌های برنت هفته گذشته بیشترین کاهش هفتگی خود را تجربه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز