خبرگزاری کار ایران

عراق: هزینه واردات گاز از ایران ماهانه پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۱۱۹

سرپرست وزارت برق عراق با تأکید بر تصفیه کامل بدهی‌های عراق به ایران بابت خرید گاز، گفت که مبالغ مربوط به واردات گاز از ایران ماهانه پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از میدل ایست نیوز؛ «عادل کریم»، سرپرست وزارت برق عراق، در مصاحبه تلویزیونی وعده داد که وضعیت خدمات برق امسال بهتر از سال گذشته باشد.

وی با اشاره به افزایش 20-25 درصدی مصرف برق در تابستان کنونی در مقایسه با تابستان سال گذشته، گفت که تولید برق در سال گذشته 21 هزار مگاوات بوده و تابستان امسال 3-4 هزار مگاوات به تولید برق کشور افزوده شده است.

او ابراز امیدواری کرد که پس از توافقات انجام شده با وزیر نیروی ایران، تأمین گاز از جانب ایران بهتر از سال گذشته باشد و افزود که حجم صادرات گاز ایران به عراق در حال حاضر 240 میلیون فوت مکعب در روز است و عراق به 250 میلیون فوت مکعب در روز نیاز دارد..

کریم تأکید کرد که اخیرا یک میلیارد و 649 میلیون دلار به تهران بابت بدهی‌های گاز پرداخت شده و بغداد هیچ بدهی‌ای در زمینه گاز به ایران ندارد و اکنون هم به صورت ماهانه مبالغ واردات گاز را به ایران پرداخت می‌کند.

او گفت که برای تأمین همه نیاز برق کشور لازم است که تولید برق به 35 هزار مگاوات برسد و برای تحقق این هدف باید بودجه کافی اختصاص پیدا کند.

در ماه گذشته، «جواد اوجی»، وزیر نفت ایران با انتشار توئیتی اعلام کرد که «با دیپلماسی فعال انرژی و پس از چند ماه مذاکره، 1.6 میلیارد دلار طلب معوق سال‌های گذشته بابت صادرات گاز به عراق وصول شد».

پیش از آن نیز «احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق، اعلام کرد که دولت عراق روند پرداخت بدهی‌های خود به ایران بابت خرید گاز در سال 2020 را آغاز کرده است.

او گفت که این اموال از طریق دریافت قرض از بانک تجاری عراق پرداخت شده است که از طریق قانون امنیت غذایی تأدیه خواهد شد.

وی افزود که هم‌زمان مذاکرات و دیدارهایی با مقامات وزارت نیرو و شرکت گاز ایران برای افزایش حجم صادرات گاز به عراق جریان دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز