خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت برق عراق مطرح کرد:

اعلام جزییات توافق ایران و عراق برسر گاز/ افزایش صادرات به ۳۰ میلیون مترمکعب در روز

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۵۵۲

سخنگوی وزارت برق عراق اظهار داشت: براساس تفاهمات اخیر واردات گاز ایران از 8 میلیون متر مکعب به 30 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

به گزارش ایلنا از نشریه الصباح؛ عراق علیرغم اینکه دومین تولیدکننده بزرگ نفت خام در سازمان (اوپک) است، عمدتاً به گاز وارداتی از ایران برای بهره برداری از نیروگاه‌ها متکی است.
 
وزارت برق عراق به دنبال دستیابی به عرضه پایدار در تابستان است، احمد موسی العبادی، سخنگوی رسمی این وزارتخانه به الصباح گفت: توافقات پیشین عراق و ایران درباره واردات گاز به این ترتیب بود که عراق در فصل زمستان 50 میلیون متر مکعب و در فصل تابستان 70 میلیون متر مکعب گاز از ایران وارد کند.
 
وی تصریح کرد: در دوره گذشته شاهد ناهماهنگی در عرضه گاز ایران بودیم، و عرضه آن به بین 5 تا 8 میلیون متر مکعب در روز کاهش یافت که موجب فشار شدید بر شبکه برق عراق و از کار افتادن بسیاری از نیروگاه‌ها به علت نبود سوخت شد.
 
العبادی خاطرنشان کرد: تفاهمات اخیر منجر به افزایش نسبت از 8 میلیون متر مکعب به 30 میلیون مترمکعب در روز شد که البته این میزان نیاز عراق به تامین برق را برآورده نمی‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: مذاکرات با طرف ایرانی همچنان ادامه دارد، زیرا اخیراً هیاتی از دولت عراق به تهران سفر کرده‌اند تا بتوان درباره افزایش گاز وارداتی و نیز سازوکار پرداخت در بازه 3 ساله به توافق رسید.

سخنگوی وزارت برق عراق افزود که وزارت برق با وزارت نفت نیز در حال هماهنگی برای تنظیم نقشه راه سوخت کشور است که شامل راه‌اندازی میدان‌های گازی و خطوط انتقال گاز در زمان‌بندی مشخص می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از گاز سراسری برای بهره برداری از جایگاه‌های منطقه جنوب مصرف می‌شود، در حالی که جایگاه های مناطق مرکزی و شمالی همچنان به گاز و سوخت نیاز دارند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز