خبرگزاری کار ایران

تقویت پایانه مرزی آستارا برای صادرات محصولات باغبانی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۴۴۵

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بر تقویت پایانه مرزی آستارا برای صادرات محصولات باغبانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمدمهدی برومندی در نشست شورای اداری استان گیلان گفت: صادرات محصولات باغبانی از طریق استان گیلان و پایانه مرزی آستارا برای کشور و وزارت جهاد کشاورزی بسیار مهم است.

وی افزود: در این راستا تقویت پست قرنطینه آستارا از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که استان گیلان از استان‌های بسیار مهم در تولید محصولات کشاورزی در کشور است، بیان کرد: سالانه بیش از سه میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود و کشاورزان، باغداران، و دامداران این استان در صف اول تولید و امنیت غذایی کشور هستند.

وی با بیان این که این استان گیلان با ۱۱۸ هزار هکتار باغ، ۷۲۰ هزار تن محصولات باغبانی تولید می‌کند‌، افزود: استان گیلان در حوزه باغبانی و در تولید چند محصول مهم همچون کیوی، زیتون، فندق‌، چای و گل و گیاه دارای رتبه و جایگاه مهمی در کشور دارد.

برومندی خاطرنشان کرد: با عنایت به برنامه وزیر جهاد کشاورزی در سفر پرخیر و برکت هیات دولت به استان گیلان‌، ریل‌گذاری خوبی برای توسعه پایدار کشاورزی استان انجام شد و در همین جا از حمایت‌های بی‌دریغ استاندار گیلان و مجمع نمایندگان استان گیلان به دلیل حمایت از بخش کشاورزی تشکر می‌کنم.

وی افزود: در سفر رییس جمهور به استان گیلان یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۱۸ پروژه کلان بخش کشاورزی تصویب شده است که اجرای این پروژه‌ها موجب توسعه شتابان و پایدار و دانش محور بخش کشاورزی استان گیلان خواهد شد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت چای در این استان، به دستور مقام عالی وزارت برای نخستین بار یارانه نهال برای چای پرداخت شد و با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار تصویبی برای توسعه، اصلاح و احیای باغات چای پس از مبادله موافقت‌نامه، عملیات اجرایی این پروژه در باغات چای انجام خواهد شد.

برومندی ایجاد ایستگاه تحقیقات کیوی و فندق در استان گیلان را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد که در سفر رییس جمهور و با تلاش وزیر جهاد کشاورزی تصویب شده است، اصلاح و احیای باغات استان گیلان، توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه گلخانه‌ها از دیگر برنامه‌های معاونت باغبانی در گیلان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز