خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

مالیات و فعالیت اتباع خارجی؛ دلیل اعتراض روز گذشته صنف سراجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۴۶۲

دبیر انجمن سراجان با بیان اینکه مشکل ما وجود اتباع بیگانه است که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، گفت: مصوبات صادر شده از سوی استانداری مبنی بر ممنوعیت فعالیت اتباع افغان اجرایی نمی‌شود.

علیرضا زیبا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اعتراضات صنف کیف اظهار داشت: فعالیت صنف سراجی به حجاج، مدارس، کیف زنانه مجلسی بستگی دارد که در دوران کرونا هیچ تقاضایی از این بخش‌ها نداشته‌ایم. مدارس، مجالس عروسی و جشن‌ها تعطیل بوده و حجاج نیز عزیمت نداشته‌اند بنابراین صنف ما هیچ درآمدی نداشته و با این وجود به طرز عجیبی رقم مالیات را 10 برابر هم بالا برده‌اند. 

وی با بیان اینکه مالیات باید روی درآمد وضع شود نه اینکه بر پایه اعمال فشار باشد، افزود: صنف سراجی بسیار ضعیف است، دیروز اعتراضاتی صورت گرفت که از سوی برخی رسانه‌های بیگانه به سمت و سوی دیگری هدایت شد ولی هدف ما احقاق حقوق‌مان بود و به دلار ارتباطی نداشت موضوع ما کسادی بازار و بحث مالیات‌ها بوده است.

دبیر انجمن سراجان با بیان اینکه مشکل ما وجود اتباع بیگانه است که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، گفت: اکنون مصوبات صادر شده از سوی استانداری مبنی بر ممنوعیت فعالیت اتباع افغان غیرقانونی اجرایی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در هر حال مشکل ما فعالیت بدون مجوز اتباع افغان است در حالی که از کودکان کار بهره‌کشی می‌کنند، نه مالیاتی هم می‌پردازند و نه کارگران را بیمه می‌کنند، با این وضعیت ما توان رقابت با آنها را نداریم. 

زیبا یادآور شد: ما طی 2 تا 3 سال گذشته هیچ درآمدی نداشتیم و در یک رقابت نابرابر با افغان‌هایی که مجوز ندارند باتوجه به اینکه هزینه‌ای هم بابت درآمدشان ندارند، باید مالیات سنگین را هم متقبل شویم. رقابت در حالی منطقی است که هزینه‌ها برابر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز