خبرگزاری کار ایران

اسلواکی پیشنهاد ممنوعیت نفت روسیه را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۷۷۵

اسلواکی هشدار داد که نمی‌تواند با پیشنهاد کمیسیون اروپا برای ممنوعیت نفت روسیه موافقت کند و خواستار زمان بیشتری برای یافتن تامین کنندگان سوخت جایگزین است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، اسلواکی روز چهارشنبه هشدار داد که نمی‌تواند با پیشنهاد کمیسیون اروپا برای ممنوعیت نفت روسیه موافقت کند و خواستار زمان بیشتری برای یافتن تامین کنندگان سوخت جایگزین است.

تحریم پیشنهادی بخشی از آخرین تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه مسکو است که باعث می‌شود واردات نفت خام از روسیه ظرف شش ماه و محصولات پالایش شده تا پایان سال جاری متوقف شود. برای اسلواکی و مجارستان که شدیداً به روسیه وابسته هستند، معافیتی تهیه شد که تا پایان سال 2023 به آنها فرصت داده شود تا از این قانون پیروی کنند.

معاون وزیر اقتصاد اسلواکی روز چهارشنبه به نشریه اینترنتی پولیتیکو گفت: چارچوب زمانی پیشنهادی متاسفانه کافی نیست. 

کارول گالک با توضیح اینکه یک پالایشگاه کلیدی در کشور به نفت سنگین روسیه نیاز دارد و اینکه تامین منابع جایگزین در چارچوب زمانی پیشنهادی غیرممکن است، افزود: ما حداقل سه سال نیاز داریم. اسلواکی تقریباً 96 درصد نفت خود را از روسیه تأمین می‌کند.

گالک تاکید کرد که پیشنهاد فعلی، اقتصاد اروپایی ما را نابود خواهد کرد، چون نه تنها به منابع انرژی در کشورش، بلکه در اتریش، جمهوری چک و اوکراین نیز آسیب می‌رساند.

طرح فعلی ممنوعیت نفت روسیه باید به اتفاق آرا توسط 27 کشور عضو بلوک تصویب تا اجرایی شود. مجارستان نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و گفته است که اتحادیه اروپا تاکنون تضمینی در خصوص امنیت انرژی به بوداپست نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز