خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تحولات بازار سرمایه

بورس تهران آخرین روز کاری هفته را سرخ‌پوش به پایان رساند/ نگاهی به پیام‌های ناظر بازار

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۹۸۰

در آخرین روز کاری هفته، برترین گروه‌های بورسی به ترتیب عبارت بودند از: خودرو، فلزات اساسی، سرمایه‌گذاری‌ها، شیمیایی، فرآورده نفتی، چند رشته‌ای و بانک‌ها.

به گزارش خبرنگار بورس ایلنا، شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته با یک هزار و 475 واحد ریزش به عدد یک میلیون و 521 هزار واحد رسید. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز به یک هزار و 312 واحد افزایش به عدد 411 هزار و 624 واحد رشد کرد.

امروز رمپنا، کگل، شتران و فخوز بیشترین اثر منفی و نمادهای شپنا، تیپیکو و فولاژ بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند. خگستر، شستا، خودرو، خساپا، ثامید، ورنا، کیمیاتک از پر تراکنش‌ترین نمادها بودند.

در آخرین روز کاری هفته برترین گروه‌های بورسی به ترتیب عبارت بودند از: خودرو، فلزات اساسی، سرمایه‌گذاری‌ها، شیمیایی، فرآورده نفتی، چند رشته‌ای و بانک‌ها. بیشترین افزایش قیمت به نمادهای سشمال، غمارگ، ونیرو، غشان، دکیمی، غساپا و غپینو مربوط بود. انرژی1، ملت، بشهاب، شفارس، واعتبار، ختراک و ولغدر بیشترین کاهش را تجربه کردند.

نمادهای افران، کمند، همای،‌ پارند، سپاس، کارین و ارمغان در آخرین روز کاری هفته، بیشترین تقاضا و نمادهای همای، فیروزا، یاقوت،‌ سپر، کارین و کمند بیشترین عرضه را داشتند.

امروز بیشترین افزایش ارزش بازار به شپنا، تیپیکو، فولاژ، خگستر، شبندر، نوری و بوعلی و بیشترین کاهش ارزش بازار به رمپنا، کگل، شتران، فخوز، شپدیس، تاپیکو و پارسان تعلق داشت. شستا، خگستر، خساپا، خودرو، خپارس، ثامید و وساپا آخین روز کاری هفته را با بیشترین حجم معامله پشت سر گذاشتند.

بیشترین ارزش معامله نیز به ترتیب عبارت بود از: خگستر، کمند، کمند4، ومعادن2، وساپا، پالایش و خودرو.

پیام‌های نهاد ناظر بازار بورس

بر اساس اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، کلیه معاملات نماد معاملاتی شرکت فروسیلیس ایران(فروس) در روز جاری چهارشنبه مورخ 1401/02/07 تایید نشد. همچنین بخشی از معاملات نماد معاملاتی شرکت شیشه و گاز(کگاز)در روز جاری چهارشنبه مورخ 1401/02/07 به تایید نرسید.

ناظر بازار از عدم تایید بخشی از معاملات نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی پردیس(شپدیس) و پارس دارو(دپارس) در روز جاری چهارشنبه مورخ  1401/02/07 خبر داد.

بر اساس اعلام ناظر بازار، امروز نمادهای امین1 و خساپا1 به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شدند. نماد پرداخت نیز بازگشایی شد.

افزیش 15 واحدی شاخص کل فرابورس

امروز شاخص کل فرابورس با 15 واحد رشد به عدد 20 هزار و 916 واحد رسید. غصینو، زاگرس و ملل بیشترین اثر مثبت و نمادهای دماند، شگویا، صبا و خدیزل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

فزر، توسن، کرمان، مدیریت، گدنا، وکبهمن و تجلی از پر تراکنش‌ترین نمادهای فرابورس در آخرین روز کاری هفته بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز