خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

ممنوعیت کشت محصولات کشاورزی در حوزه کرخه/ برنج تولیدی در خوزستان ۳ برابر نیاز استان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۶۶۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: در حوزه کرخه کشت تمام محصولات کشاورزی؛ به جز کشت‌های دائمی و آب شرب ممنوع شده است.

خدارحم امیری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان کاهش سطح آب ذخیره شده سد کرخه را به  کشت برنج اراضی پشت سد ارتباط می‌دهند، آیا جهاد کشاورزی استان برنامه‌ای برای کاهش کشت محصولات آب بر در استان خوزستان که با تنش‌های آبی درگیر است دارد؟ گفت: در سال جاری میزان بارش‌ها در حوزه بالادست کرخه بیش از 40 درصد کاهش داشت و همین کاهش بارندگی باعث ایجاد وضع موجود شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به بخشنامه شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین استان خوزستان کشت برنج در برخی مناطق ممنوع شده است، افزود: در حوزه کرخه کشت تمام محصولات کشاورزی؛ به جز کشت‌های دائمی و آب شرب ممنوع شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان؛ باغات قدیمی حوزه کرخه می‌تواند به کشت و زرع خود ادامه بدهند.

امیرزاده با بیان اینکه برنج تولید شده در خوزستان 3 برابر نیاز استان است، تاکید کرد: سرانه مصرف برنج در استان حدود 140 هزار تن است و در حوزه کارون، مارون و کرخه برنج کشت می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای تامین آب کشاورزی کشاورزان استان خوزستان، تصریح کرد: اگر آبی نباشد کشاورزی صورت نخواهد گرفت از این‌رو بسته‌های حمایتی و معیشتی برای کشاورزان این استان به وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد دادیم که امیدواریم تصویب شوند تا بتوانیم اینگونه به امرار معاش آنها کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز