خبرگزاری کار ایران

ذخایر آب سدهای استان اصفهان به 428 میلیون مترمکعب رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۴۱۲

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان در هفته اول اردیبهشت ماه به 428 میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "احسان الله امینی" با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی شش سد بزرگ استان اصفهان تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری، اظهار کرد: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب امروز به 353 میلیون مترمکعب رسید.

وی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد 61 درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر 26.8 میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه 12 درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت 11 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به 21.9میلیون مترمکعب رسیده است.

امینی با بیان این که ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به 10میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته 16.9 میلیون مترمکعب بود و نسبت به سال گذشته 41 درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت 50 درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز 6.8 میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته و ذخیره این سد مشابه سال گذشته است.

امینی افزود: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون 2.3 میلیون مترمکعب آب دارد در حالی که ذخیره آن در سال گذشته 3.6 میلیون مترمکعب بود؛ بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل 14درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت سدهای استان نشان می‌دهد که  میزان پرشدگی سدها نسبت به میانگین بلند مدت با کاهشی معادل 56 درصد مواجه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز