خبرگزاری کار ایران

سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی کرد؛

اروپا؛ متضرر اصلی تحریم‌های روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۶۵۴

سازمان تجارت جهانی (WTO) در گزارش جدید خود، اعلام کرد که چشم انداز اقتصاد جهانی از زمان شروع درگیری در اوکراین تیره شده است. همچنین پیش بینی کرده است که رکوردشکنی قیمت گاز طبیعی بیشترین آسیب را به اروپا خواهد زد.

 به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ سازمان تجارت جهانی (WTO) در گزارش جدید خود، اعلام کرد که چشم انداز اقتصاد جهانی از زمان شروع درگیری در اوکراین تیره شده است. همچنین پیش بینی کرد که رکوردشکنی قیمت گاز طبیعی بیشترین آسیب را به اروپا خواهد زد.

بر اساس این گزارش، فوری ترین تأثیر اقتصادی این بحران، افزایش شدید قیمت کالاها بوده است. روسیه و اوکراین علیرغم سهم اندک در تجارت و تولید جهانی، تامین کنندگان اصلی کالاهای ضروری از جمله غذا، انرژی و کود هستند که در حال حاضر عرضه آنها به دلیل جنگ در خطر است.

سازمان تجارت جهانی اشاره کرد که برخلاف قیمت نفت، قیمت گاز طبیعی به شدت در مناطق مختلف متفاوت است. قیمت گاز طبیعی در اروپا بین ژانویه و مارس 45 درصد افزایش یافت و به 41 دلار در هر میلیون Btu (واحد حرارتی بریتانیا) رسید، در حالی که قیمت‌ها در ایالات متحده در حدود 4.9 دلار در هر میلیون BTU نسبتا پایین باقی ماند.

اقتصاددانان سازمان تجارت جهانی اعلام کردند: «قیمت‌های بالاتر نفت ممکن است درآمد واقعی و تقاضای واردات را در سراسر جهان کاهش دهد، در حالی که قیمت گاز طبیعی بالاتر احتمالاً تأثیر بیشتری در اروپا خواهد داشت» .

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که تحریم‌های غرب علیه شرکت‌ها و افراد روسی احتمالاً «تأثیر قوی» بر تجارت خدمات تجاری خواهد داشت. روسیه واردکننده خالص خدمات است و واردات آن در سال 2021 به ارزش 74 میلیارد دلار و صادرات آن بالغ بر 55 میلیارد دلار بوده است.

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد در سال 2019، اتحادیه اروپا بیش از 42 درصد از واردات خدمات روسیه و 31.1 درصد از صادرات خدمات روسیه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز