خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان توسعه تجارت:

تجارت ایران و اوراسیا به زودی آزاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۱۴۹

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در راستای تسریع انعقاد موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا و انجام مذاکرات فشرده، با وزیر اقتصاد اوراسیا در مسکو دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا پیمان‌پاک با بیان اینکه در این دیدار بر تسریع همه جانبه مذاکرات تاکید شد، گفت: با توجه به برگزاری فشرده مذاکرات حضوری قرار شد هر چه سریعتر لیست اقلام، نهایی شده و کارگروه‌های مشترک برای تسریع در نهایی کردن لیست اقلام تشکیل شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه دو طرف تاکید داشتند، قبل از پایان سال ۲۰۲۲ تجارت اوراسیا نهایی و به تصویب کشورهای عضو برسد، تا بتوانیم موافقت‌نامه تجارت آزاد را امضا کنیم، اظهار داشت: با توجه به ضرورت فعال‌سازی کریدور شمال جنوب، صحبت‌هایی در این بین صورت گرفت و مقرر شد کارگروه مشترکی بین اتحادیه اوراسیا و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی از ایران شکل گیرد تا ابعاد و زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعال کردن جدی کریدور شمال جنوب فراهم شود و اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، در فعال‌سازی کریدور شمال جنوب تقریبا ۳۰ درصد هزینه و زمان انتقال کالا از کشورهای اوراسیا به هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس کاهش پیدا می‌کند و همچنین زمینه‌سازی بسیار خوبی برای بهره‌گیری ایران از میلیاردها دلار در آمد حاصل از ترانزیت فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز