خبرگزاری کار ایران

در دی ۱۴۰۰؛

عرضه ۲۰۱ هزار تن گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۹۱۶

بر اساس نتایج منتشره طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ماه سال جاری، عرضه گوشت انواع طیور در این کشتارگاه‌ها به ۲۰۱ هزار تن رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز آمار ایران، وزن گوشت عرضه ‌شده انواع طیور ذبح‌ شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ماه ۱۴۰۰ در مجموع ۲۰۰ هزار و ۶۰۱ تن گزارش شده، که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۹۴ هزار و ۷۲۲ تن، ۹۷٫۱ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه ‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۲۴۱۴ تن، بلدرچین با ۲۸۴ تن و سایر انواع طیور با ۳۱۸۱ تن، به ‌ترتیب ۱٫۲ درصد، ۰٫۱ درصد و ۱,۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ماه ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ نشان‌ دهنده افزایش ۳۴ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

مقدار عرضه گوشت در دی ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ برای ماکیان (مرغ و خروس) ۳۲ درصد، برای بوقلمون ۳۶ درصد، برای بلدرچین ۱۱۵ درصد و برای سایر انواع طیور ۴۲۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود ۶٫۸ درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز