خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

زائران اربعینی به محض ورود تست PCR می‌دهند/ فروش بلیت به شرط استعلام سلامت از سامانه وزارت بهداشت/ سقف قیمت بلیت مهران-تهران ۴۰۰ هزار تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۹۶۲

مدیر کل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری گفت:‌ از هر زائری به محض ورود به کشور تست کرونا گرفته می‌شود و پس از آن با استفاده از کد ملی و سامانه متصل به وزارت بهداشت، برای فروش بلیت استعلام سلامت انجام می‌شود.

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت جا‌به‌جایی زائران از دو مرز مهران و شلمچه اظهار داشت: طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین دو مرز مهران و شلمچه برای بازگشت زمینی زائران حسینی به کشور آماده ارایه خدمات هستند و 5 هزار دستگاه اتوبوس سرویس برای بازگشت زائران از مراسم اربعین به مقاصد مختلف در کشور برای این دو مرز در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: جای هیچ نگرانی نیست و اگر تقاضا افزایش یافت تعداد سرویس‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران را افزایش می‌دهیم. ناوگان بیش از این میزان تقاضا موجود است و هیچ مشکلی در بحث تامین ناوگان نداریم.

مدیر کل دفتر حمل‌و نقل مسافر با اشاره به زمان برگشت زائران گفت: زائران از روز گذشته به صورت تدریجی در حال بازگشت به کشور هستند و احتمال می‌دهیم اوج و پیک ورود زائران به کشور امروز باشد.

باقرجوان ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که اربعین 1400 با اربعین سال‌های گذشته که تقاضا برای وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای  بسیار بالا بود، متفاوت است و بسیاری از زائران هم، بلیت رفت و برگشت هواپیما تهیه کرده‌اند. به همین دلیل ممکن است بر اساس تقاضا هر دو ساعت در نهایت برای 5 اتوبوس تقاضا وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرریز مسافران هوایی و تعدادی از افرادی که از مسیر زمینی مشرف شده‌اند را پوشش می‌دهیم، گفت: اتوبوس‌ها به صورت یکسر خالی در این مسیر فعال هستند و بلیت طبق سنوات گذشته نرخ‌گذاری شده‌ و قیمت‌ها به تمام مقاصد مختلف در نقاط مختلف در پایانه‌ها اعلام در بنرها  درج و نصب شده‌اند.  

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با بیان اینکه تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر گران فروشی نداشتیم، گفت: قیمت بلیت اتوبوس مسیر مهران- تهران نسبت به نوع اتوبوس 24 نفره تا 44 نفره از 250 هزار تومان تا 400 هزار تومان تعیین و اعلام شده‌است.

باقرجوان افزود: اربعین امسال عرضه بلیت بیش از تقاضا است و در حال حاضر 800 دستگاه اتوبوس دپو کرده‌ایم.   

وی درباره بررسی وضعیت سلامت زائران در مسیر بازگشت اظهار داشت: نمایندگان وزارت بهداشت در مرز مهران و شلمچه مستقر هستند و تست پی سی آر از زائران انجام می‌شود. از هر زائری به محض ورود تست گرفته می‌شود و پس از آن با استفاده از کد ملی و سامانه متصل به وزارت بهداشت، برای فروش بلیت استعلام سلامت انجام می‌شود البته باید توجه داشت که اکثر زائران  دو واکسن را دریافت کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز