خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

فروش ۳۵ هزار بلیت هوایی اربعین/ ۲ آژانس متخلف و گران فروش بسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۸۳۰

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا کنون از سهمیه 60 هزار نفری 35 هزار بلیت اربعین فروخته شده‌ است، گفت: تا کنون ایرلاینی به طور مستقیم گران فروشی نکرده است که با شرکت‌های هواپیمایی بخواهیم برخورد داشته باشیم اما دو آژانس مسافرتی گران فروش را تعطیل کرده‌ایم.

شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تشدید نظارت‌ها بر فروش بلیت عراق ویژه ایام اربعین با نرخ مصوب اظهار داشت: با توجه به تصمیم کشور عراق و مذاکراتی که انجام شد قرار بر این شد که 60 هزار زائر ایرانی فقط از مسیر هوایی در همایش بزرگ اربعین حسینی حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: در ابتدای کار مشکلاتی در این زمینه و فروش بلیت به علاقه‌مندان به وجود آمد که با دستور قاطع وزیر راه و شهرسازی برای رفع این مشکلات، جلسات متعددی با تشکل‌ها و مجموعه‌های مختلفی که در این حوزه خدمات ارایه می‌دهند،‌ برگزار و سازمان هواپیمایی قاطعانه وارد شد و برخورد قاطعانه‌ای با متخلفان داشت.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:‌‌پس از برخورد با متخلفان و پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری در حال حاضر تمام فروشندگان بلیت پروازهای شرکت‌های داخلی ویژه اربعین نرخ مصوب را رعایت می‌کنند و بلیت‌ دو طرفه این مسیر با همان قیمت 5 میلیون تومان در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

آدم‌نژاد با بیان اینکه با تغییر برنامه‌های پروازی سعی شد، تعداد ناوگان ویژه پروازهای اربعین افزایش یابد، گفت:‌ نظارتی حداکثری در حال انجام است تا زائران به راحتی و در چارچوب نرخ مصوب دسترسی به بلیت اربعین داشته باشند.

وی درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگشت زائران حسینی از مرز مهران اظهار داشت:‌ برای برگشت زائران ناوگان مناسب به تعداد کافی در مرز مهران تامین شده‌ است. روزانه 400 اتوبوس در مرز مهران برای برگشت زائران مستفر می‌شوند و با قیمت مصوب اعلام شده زائران می‌توانند از خدمات ناوگان اتوبوسی و جاده‌ای استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخورد جدی با متخلفان فروش بلیت هواپیما تاکید کرد: تا کنون دو آژانس مسافرتی و دفتر فروش بلیت هواپیما که بلیت اربعین را با نرخ بالاتر از مصوب به فروش رسانده بودند را بستیم. این دو آژانس فعلا تعطیل شده‌اند تا تخلف بررسی و حکم مربوطه برای آنها صادر شود.

آدم‌نژاد افزود: مدیریت جابه جایی این حجم بالای مسافران در مدت زمان کوتاه کمی دشوار است اما تمام تلاش نهادها و سازمان‌های مربوطه این است که زائران هیچ دغدغه و مشکلی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: درخواست می‌کنیم که افراد بدون تهیه بلیت و روادید عراق به فرودگاه های کشور مراجعه نکنند چراکه باعث ایجاد مشکلات متعددی در فرودگاه‌های کشور می‌شود در برنامه‌ریزی‌ها اختلال ایجاد می‌کند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به میزان فروش بلیت اربعین گفت: از سهمیه 60 هزار نفری تا کنون نزدیک 35 هزار بلیت اربعین فروخته شده است. خوشبختانه از امروز شاهد آرام شدن وضعیت بلیت فروشی و جابه جایی زائران هستیم.     

آدم‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های هواپیمایی داخلی اجازه واگذاری بلیت اربعین به چارترکننده‌ها را داشتند، گفت: در فرایند ممکن است که چارتر صورت نگرفته باشد، بخشی از این عملیاتی که در بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود، خریدو فروش بلیت هواپیما به تعداد بالا باشد. اما به هر صورت و با هر روش فروشی باید سقف نرخ مصوب بلیت اربعین رعایت شود.  

وی ادامه داد:‌ مردم مطمئن باشند که با متخلفانی که بلیت بالاتر از نرخ 5 میلیون تومانی به فروش می رسانند، برخورد جدی خواهیم داشت و اکثر این تخلفات از سوی دفاتر فروش بلیت هواپیما صورت گرفته است. البته  تاکنون ایرلاینی به طور مستقیم گران فروشی نکرده است که با شرکت‌های هواپیمایی بخواهیم برخورد داشته باشیم اما اگر ایرلاینی هم بالاتر از نرخ مصوب بلیت فروشی کندب ا ان برخورد جدی و قاطعانه خواهیم داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز