خبرگزاری کار ایران

استاد اقتصاد دانشگاه :

برنامه‌های خاندوزی نکات مثبت زیادی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۰۰۹

مجید شیخی اقتصاددان با اشاره به برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد دولت سیزدهم گفت: عمده مشکلات در ۴۲ سال گذشته مربوط به اقتصاددان ها و اقتصاد خوانده‌های حامل نظریات غربی است که در کابینه دولت‌ها نفوذ داشتند و هیچ موفقیتی در اقتصاد نداشتیم.

به گزارش ایلنا از وزارت اقتصاد، مجید شیخی  استاد اقتصاد با تاکید براینکه نیاز به یک اقتصاددان متناسب با شرایط و اقتضائات کشور داریم گفت : خاندوزی جوانی با انگیزه، باهوش و آشنا به مسائل اقتصاد کشور است و نسبتاً به اقتصاد اسلامی مسلط است.

وی در ادامه افزود:وزیر پیشنهادی اقتصاد باید در برنامه‌های آتی این وزارتخانه مبنا را بر اجرای اقتصاد اسلامی بگذارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اقتصادی خاندوزی را خوانده‌ام، تأکید کرد: گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد برنامه قابل قبولی ارائه کرده و نکات مثبت زیادی دارد البته نواقصی هم دیده می‌شود که نباید مغفول بماند.  اجرای طرح بانکداری اسلامی و اصلاح نظام بانکی کنونی از جمله طرحهایی است که حتماً باید در دستور کار قرار گیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اصلاح بازار بورس خاطرنشان کرد: برای مردمی کردن اقتصاد باید به ارتقاء ساختار تعاون در کشور توجه کرد. همچنین نباید در مدیریت اقتصاد کلان کشور مجوز بانک خصوصی که تولید کننده تورم و خلق پول هستند، داده شود.

شیخی با تأکید بر اینکه وزیر اقتصاد باید هماهنگی اقتصاد کلان دولت را برعهده بگیرد، عنوان کرد: در همین راستا برای حفظ ارزش پول ملی و کاهش تورم و جلوگیری از نوسانات ارزی، نیاز به انعقاد پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه داریم و باید این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز