خبرگزاری کار ایران

احداث بیش از 10 هزار مگاوات نیروگاه خودمصرف توسط صنایع

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۲۶۸

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: با اقدام وزارت نیرو انتظار می‌رود تفاهم‌نامه ایجاد نیروگاه در صنایع بزرگ تا پایان هفته جاری با وزارت صمت مبادله شود.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محسن بختیار" پیرامون موضوع اقدام‌های وزارت نیرو برای ایجاد تاسیسات تولید برق و نیروگاه در صنایع بزرگ کشور گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با توجه ‌به اعلام علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ جهت تأمین برق مطمئن و پایدار واحدهای تولیدی خود و درخواست همکاری و هماهنگی صنعت برق، جلسات و مذاکراتی جهت تحقق این مهم بین نمایندگان وزارتخانه‌های نیرو و صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

وی ادامه داد: تأمین برق مطمئن، مستمر و پایدار صنایع انرژی‌بر و شهرک‌های صنعتی و افزایش بهره‌وری و کاهش شدت انرژی در بخش صنعت و معدن از مهم ترین موضوعات مورد تفاهم دو وزارتخانه است.  

بختیار تصریح کرد: بر اساس بخشی از این توافق 13 بنگاه‌ صنعتی برای احداث 10 هزار و 360 مگاوات نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر جدید در 10 استان طی مدت 3 سال، سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو حمایت‌های لازم در پشتیبانی برق این واحدهای تولیدی سرمایه‌گذار را در مواقع خروج اضطراری و یا تعمیرات نیروگاه‌های احداث شده به‌عمل آورده است، گفت: برق مصرفی این صنایع تا سقف تولید نیروگاه‌های خودمصرف از شمول قطع یا محدودیت برق در دوره اوج بار مستثنی خواهد بود.

بختیار افزود: موافقت اصولی جهت احداث واحدهای نیروگاهی فوق به‌صورت خودمصرف توسط واحدهای تولیدی سرمایه‌گذار از سوی وزارت نیرو آماده شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در پایان گفت: متن این تفاهم‌نامه با همکاری واحدهای مرتبط در دو وزارتخانه تنظیم و طی نامه‌ای از سوی وزارت نیرو برای وزارت صمت ارسال شده است. انتظار می رود با پیگیری‌های انجام شده تا پایان هفته جاری این تفاهم نامه مبادله شده و زیرساخت های لازم برای شروع عملیات اجرایی فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز