خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

گزارشی درباره اعتصاب رانندگان دریافت نکردیم/ دلیل کمبود سوخت در جایگاه‌ها، اختلالات سامانه وزارت نفت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۵۶۴

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: نمی‌دانم موضوع اعتصاب رانندگان از کجا بیرون آمده است و تاکنون گزارشی مبنی بر اعتصاب و نارضایتی رانندگان بخش نفتکش دریافت نکردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داریوش امانی در نشست خبری امروز درباره بحث توزیع قیر در بودجه 1400 اظهار داشت: در قانون بودجه 1400، قیر رایگان نداریم و در حال حاضر قیری که بین پروژه‌ها توزیع می‌شود از اعتبارات سازمان راهداری خریداری شده است.

وی ادامه داد: در بودجه 1400 بحث قیر نقد به ارزش 15 هزار میلیارد تومان مصوب شده که 48 درصد آن شامل وزارت راه و شهرسازی می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در این مورد با مشکلی مواجه هستیم. طبق قانون قیر نقد در 6 ماه دوم سال ارائه می‌شود این در حالی است که در 6 ماه دوم سال که فصل سرما فرا رسیده، عملا فرصت اجرای پروژه‌ها در بسیاری از استان‌ها را از دست می‌دهیم.

امانی با اشاره به سامانه رصد توزیع قیر ادامه داد: سامانه‌ای طراحی شده که توزیع قیر را به صورت شفاف و کامل رصد می‌کند و در این سامانه مشخص می‌شود قیری که از سوی دولت توزیع شده در کدام پروژه و در چه محلی در حال مصرف است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه هر چند اعتصاب کامیون‌داران و رانندگان نفتکش تکذیب شده اما شاهد نبود سوخت در برخی از جایگاه‌ها هستیم. اگر رانندگان اعتصاب نکرده‌اند دلیل نرسیدن سوخت به جایگاه‌ها چیست، گفت: نمی‌دانم موضوع اعتصاب رانندگان از کجا بیرون آمده است و تاکنون گزارشی مبنی بر اعتصاب و نارضایتی رانندگان بخش نفتکش دریافت نکردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: البته برخی از رانندگان بخش ناوگان نفتکش به پایین بودن نرخ کرایه حمل گلایه‌مند هستند و گفته می‌شود با توجه به شرایطی که این ناوگان دارد، نرخ حمل در آن پایین است که البته از ابتدای امسال نسبت به افزایش نرخ کرایه اقدام کردیم.

امانی درباره کمبود سوخت در بخشی از جایگاه‌های سوخت اظهار داشت: دلیل کمبود سوخت در برخی از جایگاه‌ها این است که روز جمعه در سامانه وزارت نفت اختلالاتی ایجاد شد که منجر به این شده در برخی از روزها برخی از جایگاه‌ها با کمبود سوخت مواجه شوند. پیگیری‌های لازم انجام شده و مشکل برطرف شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه تعداد تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی بین‌شهری در سال گذشته چقدر بوده و تعداد جان‌باختگان در این حوادث جاده‌ای چقدر بوده است، گفت: از سال 91 تا سال 99 متوسط تصادفات سالانه برون‌شهری و محورهای روستایی 2.8 درصد و متوسط تصادفات اتوبوسی در همین بازه زمانی سالانه بیش از 11 درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین بررسی‌های سانحه اتوبوس سربازان تصریح کرد: بلافاصله بعد از گزارش پلیس راه، شرکت متخلفی که این اتوبوس وابسته به آن بوده را تعطیل کردیم.

امانی ادامه داد: کارت هوشمند راننده در حال حاضر غیرفعال شده است و به مدیران استانی تاکید کرده‌ایم که نظارت مستقیم بر عملکرد شرکت‌های اتوبوسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سانحه اتوبوس سربازان، تخلف مدیر فنی شرکت محرز بود، بیان داشت: سامانه‌ای را طراحی می‌کنیم که در عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای، نظارت مستمر و دقیق‌تر داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره موضوع ترخیص 1500 دستگاه کامیونی که به گفته وزیر راه و شهرسازی بیش از یک سال است که در گمرکات کشور معطل مانده، بیان داشت: با توجه به بند 3 ماده 30 قانون، اقدام جدیدی در بحث نوسازی ناوگان کامیونی انجام شد که از سال گذشته اجرای این اقدام را آغاز کردیم و به دنبال این بودیم که فرایند ورود کامیونها به کشور اصلاح و تسهیل شود.

امانی گفت: براساس گله‌مندی وزیر راه که چندی پیش اعلام شد، قرار بر این شد که ساز و کار نوسازی و ترخیص ناوگان کامیونی تغییر کند و شرط اسقاط به بعد از ترخیص کامیون‌های سه سال کار کرده موکول شد یعنی پس از اینکه کامیون‌های سه سال کار کرده وارد کشور شدند، موضوع اسقاط انجام می‌شود و البته اسقاط باید قبل از شماره‌گذاری ناوگان جدید باشد و همزمان با ترخیص، عملیات اسقاط را انجام می‌دهیم و امیدواریم هرچه سریعتر این فرایند در گمرک اصلاح و تسهیل شود.

وی درباره موضوع بیمه و مشکلات رانندگان کامیونی یادآور شد: هر دو هفته یکبار با حضور نمایندگان چندین دستگاه، مشکلات رانندگان بررسی و پیگیری می‌شود. یکی از مشکلات رانندگان بحث تامین اجتماعی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در موضوع بیمه تامین اجتماعی رانندگان جدیدالورود اقداماتی انجام شده و پیگیری مشکلات آن هستیم. در حال حاضر رانندگان قدیمی از یارانه‌ای برخوردار هستند که بر اساس آن 50 درصد نرخ بیمه آنها از سوی دولت پرداخت می‌شود که این موضوع شامل رانندگان جدید نمی‌شود به همین دلیل برطرف‌سازی این مشکل را در دستور کار قرار داده‌ایم.

امانی همچنین درباره دلایل تاخیر در اجرای قرارداد ماموت و ایران خودرو دیزل بیان داشت: در حال حاضر قرارداد نوسازی ناوگان از طریق ایرانخودرو دیزل و ماموت در حال اجرا است. یکی از دلایل تاخیر در اجرای این قرارداد عدم استقبال رانندگان بود چراکه وام 9 درصدی با توجه به رقم اقساطی که می‌پردازند و کارکردی که در طول ماه دارند تناسب و جذابیت نداشت به همین دلیل نرخ سود را به 6 درصد رساندیم و وام ارائه شده 80 درصد هزینه خرید ناوگان را پوشش می‌دهد. با انجام این اقدامات، استقبال از این قرارداد افزایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز