خبرگزاری کار ایران

اسلامی:

هیچ یک از ناوگان دریایی ایران در بنادر دنیا توقیف نیستند/سرمایه‌گذاری ١۵ هزار میلیارد تومان در بنادر در ١.۵ سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۲۶۰

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ ناوگانی از ایران به دلیل تحریم یا مسائل ایمنی در هیچ یک از بنادر جهان توقیف نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه دریانوردان نماد اقتدار هر کشوری هستند، اظهار داشت: دریا و دریانوردی مولفه‌های قدرت هر کشوری محسوب می‌شوند و هر چه بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، مولفه‌های قدرت کشور را تقویت کرده‌ایم و باید از این طریق توان ملی و عزت آفرینی را ارتقا بخشید.

وی با بیان اینکه از این حوزه به عنوان اقتصاد دریامحور یاد می‌شود، گفت:  در بخش تجاری در حوزه دریا نیازمند این هستیم که برای ظرفیت‌های بزرگ مقایس هدف‌گذاری کنیم و سهم ایران را از بازار بین المللی افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگرچه در سالهای اخیر  بر حوزه دریا و دریانوردی توجه شده اما همچنان ظرفیت های نامحدودی در اختیار داریم و عشق و علاقه به همراه سیاست گذاری های درست می‌تواند ظرفیت های ایران را در این حوزه افزایش دهد.

اسلامی تاکید کرد: هم در حوزه دریانوردی و هم در صنایع مرتبط و خدمات دریایی فرصت های کاملا دست نخورده و همچنین از دست رفته وجود دارد که باید با سیاست گذاری های صحیح به آنها بپردازیم .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت بنادر در سال‌های اخیر گفت: در ٨ سال گذشته ظرفیت بنادر حداقل ١٠٠ میلیون تن افزایش یافته و سرمایه‌گذاری های قابل توجهی در حوزه پسکرانه ها و بنادر نسل سوم داشته ایم.

وی همچنین درباره سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه بنادر گفت: فقط در ١.۵ سال گذشته بیش از ١۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه جذب و جلب شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به برکت تحریم، شرکت‌های کشتی‌سازی ساخت داخل در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پرکارترین سال‌های تاریخ فعالیت خود را تجربه کرده‌اند.

اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ ناوگانی از ایران به دلیل تحریم یا مسائل ایمنی در هیچ یک از بنادر جهان توقیف نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز