خبرگزاری کار ایران

در مراسم امضاء تفاهمنامه مطرح شد:

کاهش ۲.۵ میلیارد دلاری در واردات قطعات خودرو/ ارائه ۳۰ هزار خودرو به ایثارگران و جانبازان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۶۱۱

وزیر صمت اظهار داشت: گزارش خودروسازان در مورد تولید، تنوع تولید و کیفیت خودروها بسیار مثبت بود. اینکه واردات 4 میلیارد دلار قطعات خودرو به 1.5 میلیارد دلار کاهش پیدا می‌کند، نشانه مثبتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رزم حسینی در حاشیه «امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا با بنیاد شهید و امور ایثارگران و بانک مرکزی» اظهار داشت: در هر کشوری حکومت برای تجلیل از فداکاران و سربازان وطن براساس قانون خدماتی را ارائه می‌دهد. در کشور ما نیز مجلس در بودجه امسال مانند 10 سال گذشته تعیین کرده که خودرو به ایثارگران تعلق بگیرد. این توافق به منظور کمک به جانبازان براساس ضوابط بنیاد شهید و با توجه به افزایش تولید خودروسازان است.

وزیر صمت در ادامه اضافه کرد: گزارش خودروسازان در مورد تولید، تنوع تولید و کیفیت خودروها بسیار مثبت بود. اینکه واردات 4 میلیارد دلار قطعات خودرو به 1.5 میلیارد دلار کاهش پیدا می‌کند، نشانه مثبتی است.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: خودروسازان در تلاش هستند کیفیت خودروها را افزایش دهند. تولید و تنوع تولید نیز حتما افزایش می‌یابد. امیدواریم انعقاد این تفاهمنامه کمک هرچند ناچیز به کسانی که افتخار جانبازی را کسب کرده‌اند، باشد. امیدواریم دیگر سازمان‌ها نیز در این راستا پیشگام باشند.

به گزارش ایلنا، براساس این تفاهمنامه ایدرو متعهد شده است 30 هزار دستگاه خودرو شامل 18 هزار دستگاه از ایران‌خودرو و 12 هزار دستگاه از شرکت سایپا را به جانبازان و ایثارگران ارائه دهد. تعداد 3000 دستگاه خودروی دناپلاس اتوماتیک به جانبازان 70 درصد نخاعی، 7000 دستگاه خودرو ویژه جانبازان 70 درصد و 5000 خودرو ویژه خانواده‌های شهدا و همچنین 1000 دستگاه ویژه خانواده‌های شهدای مدافع حرم براساس اولویت‌بندی بنیاد شهید و امور ایثارگران عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز