خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون ایران مطرح کرد:

بی‌ثباتی نرخ ارز برنامه‌ریزی را از فعالین بخش خصوصی گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۸۷۷

رییس اتاق تعاون اظهار داشت: ما چند مشکل اساسی داریم که می‌توان آنها را مشکلات ما در این دانست که یکی از این موارد بی‌ثباتی و تغییر مداوم مقررات و قانون است. مورد دیگر بی‌ثباتی قیمت و نوسان ارز است که توان برنامه‌ریزی را از فعالین بخش خصوصی گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهمن عبدالهی در نشست امروز فعالین بخش خصوصی با سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مشکلات فراوانی در اقتصاد مانند بیکاری رشد نقدینگی و تورم نیاز به اصلاح نظام بانکی و غیره دارد که این مشکلات اساسی با انتخاب تیم قوی و یکدست قابل حل است. با تکیه بر توان داخل تولیدکنندگان و بخش خصوصی و همچنین با تصمیم‌گیری‌های کارشناسی شده می‌توان این مشکلات را پشت سر گذاشت.

وی افزود: ما چند مشکل اساسی داریم که می‌توان آنها را مشکلات ما در این دانست که یکی از این موارد بی‌ثباتی و تغییر مداوم مقررات و قانون است. مورد دیگر بی‌ثباتی قیمت و نوسان ارز است که توان برنامه‌ریزی را از فعالین بخش خصوصی گرفته است.

رئیس اتاق تعاون ایران با انتقاد از دخالت دولت در اقتصاد گفت: حضور بی‌مورد و بی‌جای دولت در اقتصاد یکی دیگر از این موارد است، دولت در بسیاری از بخش‌ها تبدیل به رقیب بخش خصوصی شده است. مشکل اساسی دیگر مسئله بیکاری است که با تکیه بر تولید داخل می‌توان آن را حل کرد.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس اسناد بالادستی بخش تعاون باید به سمت سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد کشور حرکت کند قوانین خوبی نیز در این مورد تصویب شد که متاسفانه عملی نشده است و سند توسعه تعاون نیز ۱۰ سال پیش امضا شد اما اتفاقی رخ نداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز