خبرگزاری کار ایران

رایزنی برای استفاده از مسیر ارمنستان در بخشی از کریدور شمال-جنوب

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۷۲۷

وزیر راه و شهرسازی از رایزنی برای استفاده از مسیر ارمنستان در بخشی از کریدور شمال-جنوب خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با اشاره به همت دولت برای توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها گفت: یکی از راهبردهای محوری دولت جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی تعامل گسترده با کشورهای جهان و به ویژه کشورهای همسایه است. 

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز  در این دوره به طور ویژه در حوزه تعامل با کشورهای همسایه با تمرکز بر تبادلات تجاری و حمل ونقلی و بحث ترانزیت گفت‌وگو‌ها، تعاملات و تفاهم‌های متنوعی را دنبال کرده است، به طوری که با استفاده از فرصت موجود و تفاهماتی که با کشورهای همسایه وجود دارد، بتوان تاثیرات مثبتی را در ترانزیت و گسترش ظرفیت حمل و نقلی بین کشورها مشاهده کرد. 

اسلامی با بیان اینکه سفر به ارمنستان در راستای همین راهبرد دولت است، گفت:  در این سفر هم گفت‌و‌گوی دو جانبه با همتای خود را دنبال خواهیم کرد و هم از زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل ریلی و جاده‌ای کشور ارمنستان بازدید خواهیم داشت. همچنین برای اینکه بتوانیم همکاری‌های گسترده‌تری را با کشور ارمنستان برای بازسازی و توسعه زیرساخت‌ها و سرفصل‌های عمرانی تجربه کنیم، رایزنی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم این فرصت شرایطی را فراهم کند که بتوانیم گسترشی در اقداماتی که برای توسعه روابط بین دو کشور ضروری است، مشاهده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وابستگی فرهنگی دو کشور ایران و ارمنستان گفت:  غیر از اینکه ارامنه عزیز در ایران ساکن هستند، یک وابستگی خویشاوندی و هم پیوندی فرهنگی بین دو کشور وجود دارد. بنابراین این یک مطالبه مردمی است که رفت‌و‌آمدها بین ایران و ارمنستان سهل‌تر شده و زیرساخت‌های قوی‌تر ایجاد شود تا تبادلات باری و مسافری گسترش یابد.

وی افزود: همچنین استفاده از خاک ارمنستان برای بخشی از مسیر کریدور شمال-جنوب از جمله مواردی است که مدنظر قرار دارد. بنابراین این سفر چه از لحاظ فرهنگی-اجتماعی و چه از جنبه اقتصادی تاثیرات مثبتی دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز