خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

احتمال واریز 3500 میلیارد تومان از صندوق توسعه به بورس در دو هفته آینده/ تعهد 510 میلیون دلاری باید واریز شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۱۴۲

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: طبق مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بانک مرکزی باید 200 میلیون دلار بفروشد و معادل ریالی آن را به حساب صندوق تثبیت واریز کند. انتظار داریم بانک مرکزی در دو هفته آینده 3500 میلیارد تومان دیگر به صندوق واریز کند.

محمد ابراهیم آقابابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان تعهد صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت اظهار داشت: طبق مصوبه، صندوق توسعه ملی از سال 1394 مکلف است سالانه یک درصد از منابع ورودی خود را  در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده گذاری کند.

وی ادامه داد: در شهریور سال گذشته این رقم به 510 میلیون دلار رسید و مسئولان صندوق توسعه ملی اعلام کردند که معادل ریالی  این رقم باید به صندوق تثبیت واریز شود که که با نرخ دلار نیمایی محاسبه می‌شود.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه تاکید کرد: طبیعتا در طول این چند ماه از شهریور سال گذشته تا به امروز ممکن است این رقم بالاتر رفته باشد.

آقابابایی افزود: اگر ملاک را همان 510 میلیون دلار قرار بدهیم، از آن رقم یک هزار میلیارد تومان در آذر ماه سال 99 به صندوق تثبیت وارد شده و همچنین 1034 میلیارد تومان بیست و ششم اردیبهشت ماه 1400 واریز شد.

وی تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اعلام شده از تاریخ 21 اردیبهشت ماه 1400 تا سه هفته دیگر به بانک مرکزی فرصت داده می‌شود تا 200 میلیون دلار بفروشد و معادل ریالی آن را به حساب صندوق تثبیت واریز کند. بنابراین مطابق با اعلام معاون بانک مرکزی انتظار داریم در دو هفته آینده 3500 میلیارد تومان دیگر به صندوق واریز شود.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان اینکه این ارقامی که واریز می شود در ابعاد امروز بازار سرمایه بسیار ناچیز است و نمی‌توان انتظار داشت آثار ان را در صعود شاخص دید،  گفت: در آذر ماه سال گذشته هزار میلیارد تومان واریز شده که در چهار ماه از این هزار میلیارد تومان 8 بار خرید و فروش شده و به اندازه 7 هزار میلیارد تومان کار کشیدیم؛ تقصیر من نیست که این هزار میلیارد تومان کم است و بازار بزرگ و نمی‌تواند در شاخص تاثیرگذار باشد.البته این رقم را در این مدت 8 برابر کردیم.

آقابابایی در پاسخ به این سوال که این ارقام صرف خرید چه گروه‌هایی در بازار شد، اظهار داشت:  متناسب با ارزش بازار گروه‌ها خرید را انجام می‌دهیم و گروهی که ارزش بازار آن بیشتر باشد ما هم پول بیشتری به آن اختصاص دادیم و می‌دهیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز