خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد تشکیل شورای ملی برای ساماندهی کوچ

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۵۴۷

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیرداری کشور خواستار تشکیل شورای ملی کوچ برای ساماندهی کوچ و جلوگیری از چرای زود هنگام در مراتع شد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری کشور به خبرنگار ما گفت: ضروری است شورای ملی کوچ با ریاست وزیر جهاد کشاورزی تشکیل و مسائل کوچ زودهنگام بررسی و حل و فصل شود.

ترحم بهزاد افزود: برای جلوگیری از کوچ زودهنگام و تخریب و کاهش پوشش گیاهی در عرصه های مرتعی ضروری است مواردی از جمله تامین آب و علوفه مورد نیاز در مناطق قشلاقی از سوی مسولان مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

وی در همین حال بر جلوگیری از کوچ زودهنگام از مبدا با اعلام بسیج عمومی و در اختیار گذاشتن امکانات استان های مقصد به مبدا و ساماندهی دامداران فاقد مجوز پروانه چرای دام تاکید کرد.

بهزاد افزود: آهنگ کوچ معمولا از سوی دامداران فاقد مجوز پروانه چرای دام آغاز می شود.

وی همچنین خواستار ساماندهی و نظم و نسق دادن به کامیون داران با توجه به تغییر روش کوچ عشایر شد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیردازی کشور اظهار داشت: حفظ مراتع ییلاق برای اطمینان از عدم چرا توسط دیگر دامداری ها ضروری است و اگر موارد فوق با جدیت پیگیری و از طریق واحدهای ذی ربط انجام شود، بسیاری از مشکلات کوچ زودهنگام رفع می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز