خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان خصوصی‌سازی:

تشریح وضعیت افرادی که کارت سهام عدالت دارند اما در سامانه ثبت‌نام نکردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۱۰۱

رییس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: حدود یک میلیون و 800 هزار نفر افرادی هستند که کارت سهام عدالت دارند اما جزو سهامداران حساب نمی‌شوند چرا که ثبت نام خود را در سامانه تکمیل نکردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن علی قنبری در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت درباره تعیین تکلیف افرادی که کارت سهام عدالت دارند اما در سامانه ثبت نام نکردند و به همین دلیل جزو سهامداران محسوب نمی‌شوند، اظهار داشت: حدود یک میلیون و 800 هزار نفر افرادی هستند که کارت سهام عدالت دارند اما جزو سهامداران حساب نمی‌شوند چرا که ثبت نام خود را در سامانه تکمیل نکردند.

وی ادامه داد: فعلا این اختلاف وجود دارد که این افراد جزو سهامداران محسوب می‌شوند یا نه اما ملاک سهامداری عدالت، ثبت نام این افراد در سامانه است.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: سازمان خصوصی‌سازی هیچ کارتکسی به این افراد نداده است بلکه این کارتکس‌ها از سوی تعاونی‌ها برای این افراد صادر شده است.

قنبری با بیان اینکه متولی سهام عدالت وزارت اقتصاد است، ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی به عنوان یکی از بازوهای اجرایی وظایفی را در روند اجرای تعهدات سهام عدالت عهده‌دار است.

وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته توانستیم سامانه‌ای را تحت عنوان اعلام صورت حساب و دارایی سهامداران عدالت ایجاد کنیم که سهامداران از طریق این سامانه می‌توانند وضعیت سهام خود را رصد کنند.

وی تاکید کرد: در طول این مدت سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت دریافت و بر این اساس 127 هزار میلیارد ریال به حساب بیش از 41 میلیون نفر از مشمولین واریز شده است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره انتقال سهام عدالت اموات به وراث اظهار داشت: انتقال سهام عدالت اموات را اجرایی کردیم و در این مدت امکان واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث وجود داشت.

قنبری ادامه داد: تاکنون در دو مرحله نسبت به آزادسازی 60 درصد سهام عدالت اقدام کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز