خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل توانیر:

۷۰ درصد گاز توسط بخش خانگی مصرف می‌شود/ لزوم همکاری مردم برای جلوگیری از خاموشی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۹۲۴

مدیر عامل توانیر گفت: بخش خانگی و تجاری بیش از 70 درصد گاز کشور را مصرف می‌کنند، اگر از اهمیت موضوع مطلع باشند، با اقدامات ساده کمک موثری هم به خود هم به بقیه مردم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدحسن متولی‌زاده با بیان اینکه کنترل مصرف برق ادارات بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: مردم بدانند دستگاه‌های اجرایی و دولت از خودش شروع کرده و در این موضوع پیشتاز است، بنابراین کارگروه مشترک مصرف گاز و برق با حضور گروه‌هایی از هر دو حوزه تشکیل خواده شد و کنترل لازم انجام می‌شود. 

وی افزود: همچنین شرکت‌ها تعدیل روشنایی در  پارک‌ها و جاده‌های بین‌شهری را از همین مسیر کنونی تا تکمیل اهداف تعیین‌شده دنبال می‌کنند.

مدیر عامل توانیر همچنین به مسئله رمزارزها اشاره و تصریح کرد: انتظار داریم مسئله برخورد بسیار جدی با رمزارزهای غیرمجاز توسط شرکت‌ها دنبال شود، حتی پاداش‌هایی را که برای این منظور و جهت کمک به شناسایی در نظر گرفتیم افزایش دادیم، تمام این کارها لازم است اما کافی نیست. 

وی خاطرنشان کرد: شاید بزرگترین و مهمترین کار جلب مشارکت مردم است کما اینکه در تابستان مردم همکاری کردند و نتیجه گرفتیم بخش خانگی و تجاری بیش از 70 درصد گاز کشور را مصرف می‌کنند، اگر از اهمیت موضوع مطلع باشند، با اقدامات ساده کمک موثری هم به خود هم به بقیه مردم می‌کنند.

متولی‌زاده تاکید کرد: انتظار می‌رود با روش‌های ساده مثل خاموش کردن یک لامپ اضافه و یا تمرکز بر کاهش یک درجه دمای محیط  نسبت به کاهش مصرف گاز و برق اقدام شود. کما اینکه با دمای 24 درجه که در تابستان طرح کردیم کمک موثری داشتیم، در زمستان هم دمای آسایش بین 18 تا 21 است انتظار می‌رود مردم همکاری کنند تا برق و گاز تامین، محیط زیست حفظ شده و از ایجاد اختلال در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی  جلوگیری شود

وی گفت: در ایام سرما مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری بشدت افزایش می‌یابد و محدودیت‌هایی در تامین گاز طبیعی اعمال می‌شود و ما الزاما سوخت‌مایع مصرف می‌کنیم، در سال جاری بویژه در شرایط خاص کرونایی با چند هدف که مهمترین آن تامین برق مطمئن برای مردم و هم جلوگیری از آلودگی هوا، تصمیم گرفته شد که اقداماتی جهت کاهش مصرف سوخت در کشور انجام شود، اولین اقدام افزایش راندمان در نیروگاه‌های حرارتی بود که با برنامه‌ریزی مناسب انجام شد. 

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: گام دوم تعدیل روشنایی معابر اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها، جاده‌های بین‌شهری و میادین بود که روزانه بیش از 1.5 میلیون متر مکعب سوخت صرفه‌جویی شد، قدم بعدی مدیریت مصرف انرژی سوخت و برق در ادارات است که طی نامه‌ای به استانداران درخواست پشتیبانی داده شد.

وی همچنین گفت: با صنایع نیز هماهنگی شد که آن تعدادی که برق و گاز زیادی مصرف می‌کردند همکاری را شروع کردند.

متولی‌زاده تاکید کرد: آنچه مهم است همکاری مردم در کاهش مصرف سوخت است با اقدامات بسیار ساده و قابل وصول بدون تغییر سطح رفاه می‌توانند مصرف برق و گاز را تا 10 درصد کاهش دهند و این به مفهوم این است که 70 میلیون متر مکعب در کشور صرفه‌جویی می‌شود و مشکل سوخت نیروگاه‌ها برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز