خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی خبر داد؛

صدور چک‌های جدید در بیستم دی‌ماه/ تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی افراد ثبت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۲۰۲

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکز از صدور چک‌های جدید در بیستم دی ماه خبر داد و گفت: چک‌های موجود که هنوز صادر نشده نیازی به ثبت اطلاعات در سامانه صیاد ندارد.

به گزارش ایلنا، داود محمدبیگی در نشست خبری اصلاح قانون صدور چک از صدور چک‌های جدید در بیستم دی ماه خبر داد و گفت: چک‌های موجود که هنوز صادر نشده نیازی به ثبت اطلاعات در سامانه صیاد ندارد.

وی ادامه داد: تا زمانی که دسته چک‌های جدید نیامده چک‌هایی که در اختیار مردم است مشمول قوانین جدید نمی‌شود و می‌توانند در وجه حامل استفاده کنند ‌و نیازی که اطلاعات آن ثبت شود.

محمدبیگی ادامه داد: افراد می‌توانند با ارائه اطلاعات در سامانه صیاد تمام اطلاعات مربوط به گیرنده و صادرکننده چک را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: البته همان طور که گفته شد چک‌های قدیمی که در سیستم گردش می‌کنند یا هنوز صادر نشده‌اند مشمول این فرایند نمی‌شوند و نیازی به ثبت اطلاعات آنها در صیاد نیست.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: طبق بخشنامه بانک مرکزی، چک‌های جدید 20 دی ماه صادر می‌شوند که احتمالا شاهد تغییراتی در رنگ و ظاهر چک‌های جدید داشته باشیم.

محمدبیگی با اشاره به افرادی که دسترسی به این اپلیکیشن‌ها ندارند تا اطلاعات را ثبت کنند، گفت: به غیر این این اپلیکیشن‌ها، افراد می‌توانند به شعب بانکی مراجعه کنند که البته این اقدام بهینه نیست و ما هم نمی‌خواهیم مردم مراجعه به بانک‌ها داشته باشند.

وی تاکید کرد: افراد با ارسال پیامک هم می‌توانند ثبت نقل و انتقالات را انجام دهند البته ما گفته‌ایم که دستگاه‌های خودپرداز و تلفن بانک‌ها هم در این رابطه فعال باشند.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: قرار نیست اپلیکیشن جدیدی طراحی و نصب شود بلکه این خدمات به اپلیکیشن‌های موجود اضافه خواهند شد.

محمدبیگی اظهار داشت: با ثبت اطلاعات در سامانه صیاد می‌توان میزان تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی افراد مطلع شد و تمام این اطلاعات در سامانه ثبت می‌شود. بنا بر این افراد می‌توانند بفهمند فردی که چک صادر کرده، پیش از این چه تعداد چک برگشتی با چه مبلغی را داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز