خبرگزاری کار ایران

با خشک شدن زاینده رود اتفاق افتاد

بیکار شدن 25هزار سرپرست خانوار در در شرق اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۰۰۱

استاندار اصفهان گفت: با خشک شدن زاینده‌رود و عدم امکان کشاورزی در شرق اصفهان ۲۵ هزار سرپرست خانوار بیکار شده‌اند با این وجود در راستای اجرای این طرح اشتغال پایدار و جایگزین ، عده‌ای برای حفظ منافع شخصی ناامنی ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: امروز در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم که آسان‌تر از جنگ گذشته نیست و در این راستا باید مدیران بخشهای مختلف اقتصادی و مدیران عامل بانک ها متوجه نقشه شوم دشمنان برای کشور باشند و دستورات لازم را برای جلوگیری از مشکلات اتخاذ نمایند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در مراسم نکوداشت روز ملی صنعت که با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد به شرایط خاص اقتصادی امروز کشور اشاره کرد و افزود: فعالان بخش صنعت از روز اول با مشکلات زیادی روبه رو بوده‌اند و امروز نیز مشکلاتی وجود دارد ولی مردان سخت برای روزهای سخت هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تأمین آب مورد نیاز تاکید کرد: برای حفظ باغ‌ها در فلاورجان مبارکه، اصفهان و ... چاه‌هایی حفر شده، اما در همین مدت تانکر از ۶۵ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است؛ افزود: اگر بنا بر بی‌قانونی باشد برخورد می‌کنیم و تا هفته آینده برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

استاندار اصفهان با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار در منطقه شرق اظهارداشت: با اجرای این طرح ۱۴ هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: با خشک شدن زاینده‌رود و عدم امکان کشاورزی در شرق اصفهان ۲۵ هزار سرپرست خانوار بیکار شده‌اند ولی با این وجود در راستای اجرای این طرح اشتغال پایدار و جایگزین ، عده‌ای برای حفظ منافع شخصی ناامنی ایجاد می‌کنند.

محسن مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: به فرماندار دستور داده به هر شکلی طرح اشتغال پایدار را اجرایی نماید و در این راستا به هیچکس اجازه نمی‌دهیم که ناامنی برای سرمایه‌گذار به وجود آورد.

مهرعلیزاده به تمدید نشدن دفترچه‌های بیمه کارگران به دلیل معوقات اشاره کرد و افزود: اگر در این خصوص مشکل قانونی وجود دارد باید برطرف شود و در صورتی که مدیر تأمین اجتماعی نمی تواند جوابگوی این مسائل باشد باید سرپرستی برای این اداره مشخص می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در جلساتی با بانک ها در خصوص همکاری با صنعتگران توصیه های لازم انجام شده است، افزود: متاسفانه با وجود تأکیدات فراوان ، همان روال گذشته در جریان است و باید مدیران عامل بانک ها و مدیران کل متوجه نقشه شوم دشمنان باشند.

محسن مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: امروز در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم که آسان‌تر از جنگ گذشته نیست و می‌دانیم پیروز می‌شویم.

وی به آغاز به کار پرتال سرمایه‌گذاری اصفهان اشاره و تصریح کرد: ۱۰۰ طرح به صورت خام و آماده در این پرتال قرار داده شده که متقاضیان می‌توانند برای سرمایه گذاری اقدام کند.

مهرعلیزاده اضافه کرد: با شروع به کار این پرتال زمان ۳ ساله مراحل گرفتن مجوز به صفر رسیده و با یک دکمه امکان اخذ مجوز سرمایه گذاری امکان پذیر است.

استاندار اصفهان با بیان این‌که در جلسه رونمایی از پرتال سرمایه گذاری ، ۵ تولید کننده مجوز خود را به صورت الکترونیک دریافت کردند، تشریح کرد: دو تولید کننده چادر مشکی یکی در ورزنه و یکی در دهق و یکی هم تولید ۶۰ تن کره و نیز دو شرکت دیگر مجوز خود را دریافت کردند.

استاندار اصفهان خطاب به فعالان بخش صنعت اظهارداشت: سرداران جنگ اقتصاد شما صنعتگران هستید و حتماً هم مورد اصابت قرار می‌گیرید، همتتان را بلند کنید تا با هم پیروز و سربلند از این شرایط گذر کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز