خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان

هیچ فقری بدتر از جهل و نادانی نیست و هیچ ارثی مانند ادب نیست

امام جمعه اصفهان گفت: هیچ فقری بدتر از جهل و نادانی نیست و هیچ ارثی مانند ادب نیست که بهترین ارث همان آداب الهی است که از سوی پدر و مادر به فرزندان هدیه داده می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر برگزاری جلسات شورای اداری نه تنها در استان بلکه در بسیاری از شهرهای کشور بهره چندانی ندارند چرا که هدف خاصی را در پیش نمی‌گیرند.

وی افزود: مسئولان ذی‌نفع در صورتی که بتوانند اقدام به برگزاری جلسات تاثیرگذار کنند بدون شک نتایج بهتری کسب می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین کارها مشورت کردن در تمامی امور و مستبد به رأی نبودن است که باید مورد توجه مسئولان و کارشناسان مربوطه و حتی افراد عادی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم که اگر عده‌ای می‌گویند قاضی باید عادل باشد من می‌گویم که معلم باید عادل‌تر باشد پس معلمان باید تلاش کنند که اخلاق، دین و انسانیت را به دانش‌آموزان خود به بهترین نحو ممکن آموزش دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان درصدد انحراف نوجوانان و جوانان به خصوص دانش‌آموزان ایرانی هستند گفت: بر همین اساس معلمان نقش تربیتی وسیعی برای هدایت دانش‌آموزان خود بر عهده دارند چرا که در غیر این صورت این قشر زحمتکش شکست می‌خورند.

وی تاکید کرد: شوراهای آموزش و پرورش باید مشکلات موجود در زمینه‌های مختلف آموزشی، تقویتی و مباحث فرهنگی دیگر را با همفکری و همزبانی برطرف کنند، به طوری که یکی از کارهایی که اسلام بر آن دستور اکیدی داده است مشورت است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: مشورت در قرآن کریم و روایات مختلف از سوی معصومین تاکید فراوانی شده است به طوری که خداوند در قرآن به شخصیتی مانند پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) اشاره کردند که با توجه به عقل کل بودن ایشان باز دستور به مشورت در امور مختلف داده است.

وی عنوان کرد: حضرت علی (علیه السلام) در نهج‌البلاغه می‌فرماید کسی که به رأی خود تکیه کند و مستبد به رأی باشد هلاک می‌شود و در بخش دیگری نیز آمده است کسی که با انسان‌ها مشورت کند خودش را در عقل دیگران شرکت داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اضافه کرد: هیچ فقری بدتر از جهل و نادانی نیست و هیچ ارثی مانند ادب نیست که بهترین ارث همان آداب الهی است که از سوی پدر و مادر به فرزندان هدیه داده می‌شود.

کد خبر : ۳۴۱۲۷۲