خبرگزاری کار ایران

معاون امور استانهای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

بیش از ۷ میلیون دفترچه بیمه سلامت در کشور صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۵۷

در اجرای طرح بیمه سلامت؛ دولت ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر فاقد هر گونه دفترچه بیمه درمانی را در کشور شناسایی و نسبت به تهیه و صدور دفترچه برای این افراد اقدام کرده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست ویژه با خبرنگاران در اصفهان گفت: این وزارت خانه به دلیل تحت پوشش قرار دادن صندوق‌های بزرگ حمایتی مانند صندوق بیمه تامین اجتماعی، صندوق بیمه بازنشستگی و صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ۹۰ درصد از مردم کشور در ارتباط است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ سید علی اکبر طاهایی اظهار داشت: با توجه به اینکه خدمات حمایتی و پوششی سازمان بهزیستی و آموزش‌های مهارتی به ویژه حرفه‌های معطوف به بازار کار در شمار وظایف وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد این وزارت خانه برای رفع مشکلات عمده مردم وظایف مهم و محوری بر عهده دارد.

وی با اشاره به ادغام سه وزارت خانه در غالب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی شدن این وزارت خانه‌ها موجب شده دغدغه‌های بزرگ تعاون و تعاون گران کشور از طریق این وزارتخانه پشتیبانی شود و این امر وظیفه سنگینی بر عهده مسئولان گذاشته است.

وی با ابراز خرسندی از موفقیت‌های گزارش شده توسط مسئولان اجرایی استان در امور رفاهی توانخواهان بهزیستی، بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی و اقدامات انجام شده برای رفاه کارگران افزود: خوشبختانه در گزارش‌های ارائه شده مشخص گردید تمامی بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اندو این می‌تواند یک اقدام شایسته برای بهبود وضعیت معیشتی توانخواهان این استان باشد.

طاهایی با اشاره به فعالیت موسسات کاریابی وابسته به ادارت کار استان‌ها برای جویندگان کار و اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب نمی‌شود خاطر نشان کرد: امروزه یکی از رنج دهنده‌ترین پدیده‌ها ی اجتماعی در کشور ما موضوع اشتغال است، دغدغه‌ای که در تمامی دولت‌های گذشته نیز به عنوان یک معضل محوری مطرح بوده و همچنان به قوت خود باقی است.

وی افزایش کار آفرینی، کاهش فعالیت دولت در بخش‌های عمومی و تقویت بخش خصوصی در امور اجرایی را از مهم‌ترین اهداف دولت یازدهم برشمرد و بیان داشت: جهت گیری بودجه سال ۹۴ بر این است که در سال آینده روند افزایشی قابل توجهی را در زمینه اشتغال شاهد باشیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی کشور با بیان اینکه در بودجه سال ۹۴ بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته است اظهار داشت: افزایش مشاغل خانگی برای بانوان خصوصا بانوان بی‌سرپرست و پیش بینی بازار فروش برای آنان یکی دیگر از دغدغه‌های دولت می‌باشد.

طاهایی افزود: در اجرای طرح بیمه سلامت؛ دولت ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر فاقد هر گونه دفترچه بیمه درمانی را در کشور شناسایی و نسبت به تهیه و صدور دفترچه برای این افراد اقدام کرده است.

وی با اشاره به راه اندازی کلینیک کسب و کار در کشور تصریح کرد: مسئله افزایش ایمنی در محیط کار، بازنشستگی قبل از موعد، تشدید بازرسی‌ها برای افزایش ایمنی در محیط کار و برقراری ارتباط سازمان یافته بین متقاضیان کار و ظرفیت‌های موجود در غالب طرح جاعی توسط معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی طراحی شده و در دستور کار شورای عالی اشتغال کشور به منظور اجرا قرار داده شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در این دیدار یکی از موفقیت‌های این سازمان در سال گذشته را الکترونیکی کردن سیستم‌های این سازمان برای ثبت نام و دریافت فرم، برای اولین بار در کشور عنوان کرد و افزود: بیش از ۶۵ درصد از مردم اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و خوشبختانه در سراسر استان می‌توانند با مراجعه به شعبات تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

سرپرست صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان بیز با اشاره به پوشش ۵۶ هزار نفری بیمه تامین اجتماعی برای روستادیان و عشایر استان گفت: خوشبختانه با تدابیر انجام شده در دولت یازدهم از سال گذشته شاهدرشد ۴ برابری بیمه شدگان تحت حمایت این صندوق بوده‌ایم.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان نیز با اشاره به راه اندازی اورژانس بیمارستان شریعتی و بیمارستان حضرت فاطمه زهرا گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده بیش از ۲۶ کلینیک تخصصی در استان اصفهان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات لازم به مردم استان هستند.

مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: گستردگی و تنوع اقدامات اجرایی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی این الزام را در کشور ایجاد می‌کند که تمامی مسئولان و وازارت خانه‌ها با این وزارت خانه همراهی نمایند زیرا کمک به تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک به توسعه کشور است.

گفتنی است نشست ویژه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، مدیر کل تامین اجتماعی استان، مدیر درمان تامین اجتماعی استان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، سرپرست صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مدیر کل سازمان بهزیستی استان اصفهان، مدیر صندوق بازنشستگی استان، مدیر بانک رفاه کارگران و مدیر بانک تعاون در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز