خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان:

تربیت دینی و قرآنی معلمان، آسیب‌‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۰۱۲

اگر برای معلمان و دانش‌آموزان، تربیت دینی و قرآنی داشته باشیم، روح معنویت در مدارس افزایش یافته و بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

امام جمعه اصفهان در دیدار اعضای کارگروه تعامل و همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز جمعه در بین دانش‌آموزان، باید ضمن حضور دانش‌آموزان در نماز پرشکوه عبادی سیاسی جمعه، یک روحانی آشنا به مسائل اعتقادی و الهی، مسائل اعتقادی و احکام را برای آنها توضیح دهد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: آموزش و پرورش برای برپایی اقامه نماز جماعت در مدارس و بهره‌گیری از روحانی حاذق باید از حوزه علمیه راهنمایی بگیرد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان قادر نبوده برای تمام مدارس، روحانی اعزام کند، بیان کرد: آموزش و پرورش باید با همکاری حوزه علمیه، دوره‌های ضمن خدمت در مسائل اعتقادی و احکام را برای معلمان و مربیان مدارس به ویژه مربیان پرورشی و دینی به‌صورت متناوب برگزار کند.

وی تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش، یک مدرسه با چند کلاس درس و امکانات در اختیار حوزه علمیه قرار دهد، ما با اعزام مدرس، سطح معرفت و آگاهی مربیان و معلمان را نسبت به مسائل اعتقادی و احکام ارتقا می‌بخشیم، به‌گونه‌ای که آنها می‌توانند پاسخگوی سوالات دانش‌آموزان در مدارس باشند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: اگر برای معلمان و دانش‌آموزان، تربیت دینی و قرآنی داشته باشیم، روح معنویت در مدارس افزایش یافته و بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در‌باره تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش اذعان داشت: تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش از سال‌ها پیش مطرح شده که باید با جدیت ادامه یابد.

محمد‌حسن قائدیها با بیان اینکه محور اصلی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تربیت انسان موحد و دانش‌آموز در طراز جمهوری اسلامی است، افزود: رسیدن به هدف اصلی این سند که مورد نظر رهبر معظم انقلاب بوده، راهی جز تعامل آموزش و پرورش به‌عنوان بالاترین سازمانی که تعلیم جوانان را بر‌عهده دارد، با حوزه علمیه نیست.

وی بیان کرد: تعلیم و تربیت مهم‌ترین عرصه اجتماعی و عامل رشد و پویایی جامعه بشری بوده، و همکاری دستگاه‌های فرهنگی ضروری است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در راستای رسالت خطیر آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت، تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای مختلف فرهنگی و دینی منعقد کردیم.

در ادامه جلسه مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در زمینه تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: با‌توجه به نامگذاری سال جاری و اهمیت مقوله‌های فرهنگ و اقتصاد، امسال بحثاقتصاد در موقوفات، به‌روزکردن مال‌الاجاره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را با جدیت دنبال کرده‌ایم.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی با بیان اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید ۱۰-۱۵ میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت کنیم، افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در زمینه پرورش حفاظ قرآن درکشور پیشتاز بوده و در سال ۹۱ با تربیت ۱۶ هزار حافظ، در سال ۹۲ با پرورش ۱۸ هزار حافظ و در سال ۹۳ با پرورش ۲۱ هزار حافظ توانسته افتخار بزرگی برای استان رقم بزند.

وی با بیان اینکه این اداره با آموزش و پرورش تعامل و همکاری خوبی دارد، بیان کرد: اداره آموزش و پرورش استان در تربیت حفاظ قرآنی همکاری شایسته‌ای داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اشاره‌ای به برنامه‌های محرم این اداره داشت و تصریح کرد: طرح احلی من العسل که با حضور دانش‌‌آموزان دبیرستانی در امامزادگان استان برگزار شد، با همکاری آموزش و پرورش انجام گرفته و دانش‌آموزان به‌طور خاص با امامزادگان به‌عنوان قطب فرهنگی آشنا شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز