خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان؛

استان اصفهان از استان‌های مناسب در حوزه گیاهان دارویی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۵۳

در استان اصفهان بیش از ۴۰ هزار بهره بردار از عرصه منابع طبیعی وجود دارد که با شکل گیری ۳۰ تعاونی و عضویت ده هزار نفر لازم است که نسبت به عضویت سایرین نیز اقدام شود.

در راستای تفاهم نامه فی ما بین اداره کل منابع طبیعی و اداره فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، نشست مشترکی جهت عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه با حضور مدیران دو دستگاه، معاونین و کار‌شناسان در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان، ضمن مناسب دانستن تفاهم نامه فی ما بین از ظرفیت‌های عظیم گیاهان داروئی در نقطه نقطه استان و ضرورت ساماندهی بهره برداران در استفاده از این مواهب الهی را برشمرد و گفت: در استان اصفهان بیش از ۴۰ هزار بهره برداری از عرصه منابع طبیعی وجود دارد که با شکل گیری ۳۰ تعاونی و عضویت ده هزار نفر لازم می‌باشد که نسبت به عضویت سایرین نیز اقدام شود.

محمد حسین شاملی تاکید کرد: کلیه افراد متقاضی استفاده از خدمات اداره کل منابع طبیعی پس از ارزیابی توسط آن دستگاه نسبت به واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی جهت بهره برداری و کشت گیاهان در صورتی اقدام خواهد شد که دوره‌های مهارتی را طی کنند.

وی ضمن اشاره به چند محصول استراتژیک و اقتصادی استان از قبیل گزانگبین، کتیرا، کرفس، آنغوزه و… برداشت صحیح این محصولات را مؤثر‌ترین راهکار درافزایش درآمد خانوار روستایی دانست.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نیز در نشست با مدیر کل منابع طبیعی استان ضمن تشریح مأموریت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در شناخت قابلیت‌های منطقه و برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با تقاضاهای هر شهرستان گفت: مناسبت‌ترین راه حل تعدیل نرخ بیکاری ایجاد فرصت‌های مهارتی برای جوانان در استان است.

ابوطالب جلالی افزود: در این مسیر، نقش همه دستگاه‌های اجرایی در معرفی فرصت‌های شغلی و گروه‌های هدف‌شان به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند اثرات ارزشمند نیز در بهره وری نیروی کار و استفاده صحیح از ثروت طبیعی در ایجادشغل ایفا کند.

وی استان اصفهان را از استان‌های مناسب در حوزه گیاهان دارویی دانست و خواستار همکاری بیشتر دو دستگاه شد و بهره برداری از گیاهان داروئی منطقه را فرصتی مناسب جهت شکل گیری مشاغل خوشه‌ای عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز