خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

اعزام ۶۵ هزار دانش‌آموز پایه متوسطه به اردوی راهیان نور

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۵۰

امسال با همکاری سپاه صاحب‌الزمان(عج) بیش از ۶۵ هزار دانش‌آموز مقطع متوسط که بالغ بر۳۰ درصد کل تعداد دانش‌آموزان استان است، به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان در نشست خبری ستاد برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان اصفهان، هدف از برگزاری اردوی راهیان نور دانش‌آموزی را آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با مفاهیم و معارف دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: آشنایی با مفاهیمی نظیر جهاد طلبی، ایجاد اعتماد به ‌نفس و حس مسؤولیت پذیری، تأکید بر الگوهای دانش‌آموزی دفاع مقدس برای نسل نوجوان از مهم‌ترین اهداف ما است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدجواد پورحسینی بیان کرد: از دیگر اهداف مدنظر ما در برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی با نسل جوان، تبیین عزت و عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: عنوانی که ما برای اردوی راهیان نور دانش‌آموزی انتخاب کردیم «از مدرسه تا مدرسه» است و انتخاب این اسم بدین منظور است که معتقدیم تحصیل و یادگیری فقط محدود به کلاس درس مدرسه نیست.

وی تصریح کرد: امسال با همکاری سپاه صاحب‌الزمان(عج) بیش از ۶۵ هزار دانش‌آموز مقطع متوسط که بالغ بر۳۰ درصد کل تعداد دانش‌آموزان استان است، به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان در ادامه به میزان سهمیه اعزامی دانش آموزان در سال جاری به مناطق عملیاتی جنوب کشور اشاره کرد و اذعان داشت: در سال تحصیلی جدی۹۳-۹۴ تعدا سهمیه اعزامی، افزایش دوبرابری نسبت به سال گذشته دارد.

پورحسینی بیان کرد: اعزام دانش آموزان مقاطع متوسطه به راهیان نور در دو مرحله ابتدا از تاریه۱۵ مهرماه تا ۲۰ آبان ماه و سپس مرحله دوم در تاریخ ۲۰ بهمن تا ۲۰ اسفندماه صورت می‌گیرد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: ما باید رشادت‌های مردم و رزمندگان را در ۸ سال دفاع مقدس به جوان نشان دهیم و به همین دلیل می‌توانیم با برگزاری اردو‌های راهیان نور در سطح کشور این رسالت خود را اجرا کنیم.

سردار مجتبی فدا تصریح کرد: امسال برای اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی از بهترین کادر اتوبوس‌رانی استفاده می‌شود و رانندگان این بخش از گذشته انتخاب شده‌اند، بنابراین تلاش شده که بهترین مکان‌های اقامتی را برای دانش‌آموزان فراهم شود تا این اردو در ذهن آن‌ها ماندگار بماند و بتوانند با بهره‌گیری از آن در ادامه زندگی تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره، مدیران مدارس و دانش‌آموزان مدیریت اردو را برعهده دارند هم‌چنین هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا بهترین راویان انتخاب شده و دوره‌های بازآموزی را انجام دهند در کنار این برنامه‌ها کتابچه‌هایی برای ثبت اسناد و مدارک در نظر گرفته شده که دانش‌آموزان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

سردار فدا گفت: ما تلاش کردیم تا در کنار راویانی که در جبهه‌های جنگ وجود دارند راویان جوان هم حضور پیدا کنند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود به همین دلیل برای آن‌ها کلاس‌های بازآموزی در تابستان صورت گرفته تا این افراد با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و بتوانند در آینده این رسالت مهم را در جامعه انتقال دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز