خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن خودرو نیرومحرکه استان اصفهان:

اصفهان از نظر تولید قطعه در کشور در رتبه چهارم قراردارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۵۱۱

واردات خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۸۴ درصد افزایش داشته است و این آمار به غیر از خودروهایی است که تمام قطعات آن از خارج وارد می شود و در کشور فقط مونتاژ می شود.

رییس انجمن خودرو نیرومحرکه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: قیمت ارز در سال گذشته کاهش داشته اما هزینه های تولید بالا رفته است، بنابراین بازار در حال حاضر به نفع واردات کالای چینی و نه تولید داخلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ابراهیم احمدی ادامه داد: پیش از این در حوزه خودرو، برندهای با کیفیت وارد می شد اما اکنون ورود خودروهای چینی اشتغال در صنعت خودرو را با خطر مواجه کرده است و باید گفت این خودروها از نظر کیفیت طبق درجه بندی ماهانه سازمان بازرسی خودرو، امتیاز کمتری نسبت به خودروهای ساخت داخل دارند.

احمدی اضافه کرد: این خودروهای وارداتی امکان واگذاری به صورت اقساط را هم دارند اما تولیدکننده داخلی به دلیل بالا بودن هزینه ها نمی تواند فروش قسطی داشته باشد و این موضوع هم تولیدکننده را تحت فشار قرار داده است.

این فعال صنعتی با بیان اینکه صنعت خودرو نیازمند سرمایه گذاری است، گفت: پلت فرم صنایع خودرو باید به طور مرتب به روز شود و چالش امروز صنعت خودروی ما به روز سازی پلت فرم هاست.

احمدی عنوان کرد: خودروهای ساخت داخل مانند رانا، پژو ۲۰۶ و… از نظر کیفیت مشکل ندارند و همانطور که گفتیم اگر پلت فرم های جدید نصب شوند امکان تولیدات به روزتر و با کیفیت تر فراهم می شود.

وی با بیان اینکه فعالان صنعت خودروی ما باید با دنیا در تعامل باشند، گفت: به دلیل تحریم ها این پیوند با مشکل مواجه بود و برای بهبود این تعامل، علاوه بر تحریم های صنعت خودرو، باید تحریم های بانکی هم برداشته شوند تا امکان معامله با جهان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه قبلا عراق یکی از بازارهای خوب صادراتی برای پراید ساخت ایران بود، افزود: با تبلیغات منفی داخلی در مورد این خودرو، این بازار هم از دست رفت.

وی گفت: در استان اصفهان بیش از ۲۰۰ قطعه ساز فعال وجود دارد که اگر ورق فولادی ساخت فولاد مبارکه را در نظر نگیریم، اصفهان از نظر تولید قطعه در کشور در رتبه چهارم قرار دارد.

وی تعداد اشتغال مستقیم در این واحدها را حدود ۳۵ هزار نفر تخمین زد که با سرمایه گذاری بیشتر می تواند افزایش پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز