خبرگزاری کار ایران

معاون قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشورخبر داد:

وجود بیش از دو میلیون پرونده ثبتی دراصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۸۱۸

در حال حاضر ۵/۵ درصد از درآمدهای وصولی سازمان ثبت مربوط به استان اصفهان است، این در حالی است که تعداد پرونده‌های این استان در سازمان ثبت اسناد و املاک دو میلیون و ۶۳۵ هزارو ۴۹۲ پرونده است.

معاون قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دردیدار با استاندار اصفهان، با اشاره به آمار مقایسه‌ای وضعیت استان اصفهان نسبت به کل کشور افزود: این استان ۶.۴ درصد از جمعیت کشور را دارد و۷.۹ درصد از ادارات ثبت اسناد کشور در اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمد تویسرکانی، با بیان اینکه این سازمان دستگاهی است که همه مردم با خدمات آن مرتبط هستند و قدمت طولانی و فعالیت ۱۰۰ ساله دارد افزود: در سالهای اخیر تحولات چشمگیر در این سازمان به وجود آمده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، ارتقاء سلامت اداری، اصلاح فرآیند‌ها و کوتاه کردن شیوه‌های خدمت رسانی و کاهش هزینه‌های مردم را از سیاست‌های محوری این سازمان برشمرد و اجرای ثبت الکترونیک اسناد، شرکت‌ها و علائم تجاری، ثبت الکترونیک اختراعات و مالکیت‌ها، مکانیزه کردن ادارات، تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری را از جمله این اقدامات بیان کرد.

معاون قوه قضاییه افزود: در حال حاضر قریب ۱۰سامانه در سازمان ثبت و املاک کشور به خدمت رسانی در محیط مجازی می‌پردازند. که مجموعه این اقدامات باعثشده سالانه میلیون‌ها مراجعه اداری به ثبت و دفا‌تر کاهش پیدا کند که در کاهش هزینه‌های مردم مؤثر بوده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه دو میلیون و ۶۳۵ هزارو ۴۹۲ پرونده ثبتی در استان اصفهان و ۳۶ میلیون و چهل هزارو ۲۷۶ پرونده در کل کشور وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۵/۵ درصد از درآمدهای وصولی سازمان ثبت مربوط به استان اصفهان است که در چهار ماه اول امسال اداره کل ثبت اسناد این استان ۲۴۵ میلیاردو ۱۷۷ میلیون ریال از عواید دولت را وصول و به خزانه داری کل واریز کرده است.

استاندار اصفهان نیز با بیان اینکه الکترونیکی شدن سیستم ثبت اسناد و املاک کار بسیار سخت و دشواری بود که اتفاق افتاد، بیان داشت: استفاده از سیستم جدید در ثبت اسناد و املاک باعثحل شدن بسیاری از مسائل شده است.

رسول زرگرپور همچنین با بیان توضیحاتی در خصوص رودخانه زاینده رود و مشکلات کم آبی استان، برصرفه جویی در بخش کشاورزی و تغییر الگوی کشت تأکید کرد و ضمن تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان اصفهان در همه زمینه‌ها، اظهار داشت: حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان از خط تولید خارج شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز