خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان دربازید از مناطق عملیاتی غرب:

رسانه‌ها وظیفه دارند در هر قالبی از فرهنگ کشور دفاع کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۳۵

۴۰نفرازخبرنگاران فعال استان اصفهان به همت سازمان بسیج رسانه این استان به مدت چهار روزعازم مناطق عملیاتی همدان و کرمانشاه شدند ودربازدید از یادمان‌ها و مزار شهدای گمنام این دو استان با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

دراین سفرچهارروزه خبرنگاران با هماهنگی بسیج رسانه اصفهان، پس از ورود به شهرهمدان از باغ موزه دفاع مقدس این استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان گفت: دراین سفر۴ روزه خبرنگاران ابتدا از باغ موزه دفاع مقدس همدان که در کشور بی نظیراست بازدید کردند. این باغ موزه در سال ۸۷ درفضایی به وسعت ۷ هکتاربنا شده است که ۱۰ سال برای ساخت آن وقت صرف شده است.

محمد رحیم تمییزی فر، با اشاره به اینکه جبهه شمال غرب به دو جبهه میانی و شمال جنوب تقسیم می‌شود ادامه داد: خبرنگاران پس ازشهرهمدان و بازدید ازیکی روزنامه‌های محلی این شهر به کرمانشاه رفته وسپس از یادمان شهدای پاوه بازدید کردند.

وی بیان داشت: بازدید از مناطق عملیاتی سرپل ذهاب؛ ارتفاعات قراویز، ارتفاعات بازی دراز، تنگه مرصاد از دیگر برنامههای این سفر بود، همچنین دیداراز بارگاه «احمد بن اسحاق(ع)» درسرپل ذهاب وبیستون نیزجزء برنامه‌های فوق العاده در این سفر بود.

تمییزی فر، با اشاره به اینکه سازمان بسیج رسانه استان اصفهان پس از یکسال از زمان راه اندازی رسمی، قصد دارد دربرنامه‌های آتی خود بازدید از مناطق عملیاتی دریایی و نیز جبهه‌های جنوب و دیگر مناطق جبهه‌های غرب را برای اهالی رسانه استان اصفهان در سر فصل برنامه‌های کاری خود قراردهد اظهار داشت: درسالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است همه ما وظیفه داریم با در هر قالب و عنوانی که هستیم ازفرهنگ کشورمان بخصوص در حوزه ایثار و شهادت دفاع کنیم ودر این راستا با فرهنگسازی برای مردم بتوانیم؛ رشادت‌های سربازان اسلام را که درگذشته برای دفاع از کشورمان صورت گرفته است را به گوش نسل فعلی برسانیم.

وی ادامه داد: بسیج رسانه اصفهان قصد دارد با برگزار ی جلسات هم اندیشی تحت عناوین مختلف با خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ای استان جهت برنامه ریزی و تهیه سوژه‌های فرهنگی برای روزنامه‌های و رسانه‌های استان گام‌های اساسی بردارد. تا دراین زمینه بتوانیم به دور از تکرار مکرات و بعضا وارد شدن به حاشیه‌های بیمورد به موضوعات خاص فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی درجامعه بپردازیم.

در ادامه نیزسرپرست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در جمع خبرنگاران اصفهان با اشاره به اینکه استان همدان در دوران دفاع مقدس نقش ممتازی را بر عهده داشته است، گفت: با توجه به اینکه در دوران جنگ همدان ۵۰۰ بار مورد حمله هوایی قرار گرفت و بیش از ۸۰۰ شهید این استان شهدای بمباران هستند با همفکری مسئولان استان در سال ۸۷ مکانی را که برای ساخت بیمارستان در دفاع مقدس اختصاص داده شده بود را تغییر کاربری داده و به باغ موزه دفاع مقدس تبدیل کردیم.

خلیل الهی تبار، با اشاره به اینکه این موزه در شش فاز طراحی شده است که ۴ فاز آن اجرایی و دو فاز دیگر آن باقی مانده است که با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار راه اندازی خواهد شد، بیان داشت: از زمان افتتاح این موزه تاکنون ۱۳۰ فعالیت جنبی در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شده است.

وی با تاکید به اینکه باغ موزه دفاع مقدس همدان با بهره گیری از تکنولوژی‌های مدرن و با همکاری مهندسانی از کشور کره شمالی بنا گردیده است افزود: محوطه بیرونی موزه علاوه بر مجموعه دیدنی‌های موزه، با تجهیزات نظامی، تندیس مقدس تعدادی از فرماندهان شهید، مجموعه‌های تفریحی مثل آب نما به گونه خاصی طراحی شده و در شب‌ها صحنه‌های بسیار نورانی و دلپذیری را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

الهی تبار، با بیان اینکه اجرای باغ موزه دفاع مقدس همدان از سال ۱۳۷۶ آغاز شد، گفت: این پروژه نه تنها به عنوان یک پایلوت بلکه به عنوان موزه سازی مراکز فرهنگی در کشور درخشیده است.

مدیرکل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس همدان اندیشه‌ای برای ساخت دیگر مراکز در استان‌های کشور شده است، اظهار داشت: این امر تلاش‌های خاموش مردان بی‌ادعای دوران دفاع مقدس را به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه تببین و تدوین تاریخ اسلام استان در دفاع مقدس کار بسیار سنگین بود، اظهار داشت: برای جمع آوری این مکتوبات در پنج مقطع زمانی و از توان پنج فرمانده بزرگ در نقاط مختلف استفاده شده است که معادل آن نیز۱۰ هزار ساعت کار بازخوانی و ۱۰ هزار برگ سند جمع آوری شده است.

الهی تبار، از چاپ ۳ عنوان کتاب از ۱۲ جلد کتب در خصوص دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: طرح ایجاد بیمارستان‌های زیر زمینی با ۵ راهروی فرعی از دیگر فازهای طراحی شده این باغ موزه است. همچنین ایجاد قرارگاه در ۱۰۰ متر زیر زمین با ۹ گالری و اتاق، پادگان موزه‌ای ناجا، شکل دهی فضایی برای جنگ نابرابر که در فاز پنج تعبیه شده است و تملک حسینه‌ از دیگر فازهای این باغ موزه است که در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برای تمامی گروه‌های خاص که وارد این موزه می‌شوند راوی و روایت گر در نظر گرفته‌ایم اما در آینده نزدیک این امکان برای تمام گروه‌های مردمی خواهدبود تا آنان نیز از نزدیک با وقایع به تصویر کشیده شده در این باغ موزه آشنا شوند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر باغ موزه دفاع مقدس از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و عصر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ شب پذیرای علاقه مندان است.

فرهنگ و ایثار و شهادت باید درقالب‌های جدید از سوی رسانه‌ها برای مردم بازگو شود

در ادامه این سفر خبرنگاران از دفتر مرکزی روزنامه پیام همدان نیز بازدید و با مدیر مسؤول این روزنامه دیدار کردند.

مدیر مسؤول روزنامه پیام همدان نیز دردیدار با خبرنگاران اصفهانی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش اساسی برای یاد / اوری حماسه‌های سربازان اسلام برعهده دارند اظهار داشت: ما در این روزنامه نیز سعی کرده اینکه با بکاری دبیر تحریریه ثابت کلیه اخبار این روزنامه را بصورت تولیدی در اختیارز مردم قرار دهیم.

نصرالله طاقتی تصریح کرد: با توجه به اینکه تولید محتوای جدید می‌تواند برای مردم جذاب باشد و رسانه‌ها نیز وظیفه دارند درقالب رسالت فرهنگی خود مسائل روز به نحو احسن به گوش مردم برسانند.

وی اظهار داشت: البته طرح مسائل فرهنگی مانند فرهنگ ایثارو شهادت می‌تواند در قالب‌های جدید و با در آمیخته کردن با بحث‌های امروزی، پویایی خاصی را به فضای نشریات هدیه نماید و ما می‌توانیم در قالب‌هایی مانند سفر رسانه‌های استان‌ها به مناطق عملیاتی و آشنا کردن بیش از پیش آن‌ها مردم را به سمت فرهنگ والا سوق دهیم.

مدیر مسئول روزنامه همدان پیام گفت: در حال حاضر پیرو شعار رهبر معظم مبنی بر اهمیت دادن به حوزه فرهنگ، ۳۰ محصول فرهنگی تولید شده است و در کنار آن چاپخانه‌ای راه اندازی کردیم که کارچاپ کتاب را از دیگر استان‌های غربی مانند تبریزرا نیز بر عهده دارد.

گزارش از: زهرا نصیری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز