خبرگزاری کار ایران

حضرت آیت الله مظاهری در دیدار با معاون اول رئیس جمهور:

مو ضوع زاینده‌رود و مشکلات مربوط به آن، یک مسئله ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۹۴

مسئله زاینده‌رود و مشکلات مربوط به آن، یک مسئله ملی است و اختصاصی به استان اصفهان ندارد و از این‌رو رفع معضلات مربوط به آن، به یک برنامۀ بلندمدت نیاز دارد. مسئله زاینده‌رود و مشکلات مربوط به آن، یک مسئله ملی است و اختصاصی به استان اصفهان ندارد و از این‌رو رفع معضلات مربوط به آن، به یک نگاه جامع و یک برنامۀ بلندمدت نیاز دارد.

در سوّمین روز از هفتۀ دولت، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، به همراه تنی چند از وزراء و مسئولان دولت، با آیت الله العظمی مظاهری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، آیت اله مظاهری از خدمات و تلاش‌های رئیس‌جمهور و دولت یازدهم قدردانی کرده و تأکید کرد: با الطاف الهی آغاز کار دولت فعلی در سال گذشته، آرامش و امید خوبی در کشور ایجاد کرد و حفظ و صیانت از این آرامش و امید، برای همه خصوصاً دولتمردان، امری ضروری و لازم است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مخالفان دولت، به‌جای نقد منطقی، به دنبال بر هم زدن آرامش و ایجاد تنش در فضای سیاسی کشور هستند، این روش را غیراخلاقی و نادرست دانسته و خاطرنشان کرد: دولت محترم و سایر قوا و مسئولان باید با تدبیر و دقت، از اینگونه برخورد‌ها عبور کنند و از آرامش فضای سیاسی کشور صیانت کرده و اجازه ندهند تنش و اختلاف در بدنۀ نظام به‌وجود آید و از این‌رو باید در اظهارنظر‌ها و اقدامات خود، اتّحاد و انسجام و عقلانیت و تدبیر را مراعات کند.

آیت الله مظاهری با قدردانی از تلاش‌های صادقانه و مواضع مثبت جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، به مشکل بزرگ آب در استان اصفهان اشاره کرده و افزود: مسئله زاینده‌رود و مشکلات مربوط به آن، یک مسئله ملی است و اختصاصی به استان اصفهان ندارد و از این‌رو رفع معضلات مربوط به آن، به یک نگاه جامع و یک برنامۀ بلندمدت نیاز دارد.

ایشان با تکریم و تشکر از صبر و استقامت مردم و خصوصاً کشاورزانی که در اثر معضل آب در استان اصفهان به‌خصوص در مناطق شرق این استان، با مشکلات بسیار عدیده و پیچیده‌ای روبرو شده‌اند، از دولت و خصوصاً وزارت نیرو خواستند تا با سرعت‌عمل و دقت کار‌شناسی، اقدامات راهگشای خود را عملی نمایند و پیش از آنکه دامنۀ معضلات کنونی وسیع‌تر شود، چاره‌اندیشی لازم را انجام دهند.

آیت الله العظمی مظاهری با تأکید بر اینکه هیچکس اعم از مردم و مسئولان استان، در مسئلۀ آب به دنبال زیاده‌خواهی و تعرض به حقوق دیگران و نظائر آن نیستند، خاطرنشان کرد: تمام سخن مردم و مسئولان این است که قانون و مصوبات متعدد دولت در این زمینه، اجرا شود و طرح‌های نیمه‌کاره‌ای که از سال‌ها قبل متوقف مانده است، به اتمام رسانده شود و حقوق شرعی و قانونی کشاورزان و همچنین خسارت‌های آنان، بدون اهمال و منّت، پرداخت شود.

حضرت آیت الله العظمی مظاهری یکی از مهم‌ترین را‌هکارهای حل معضل آب در استان را جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی آب و نیز جلوگیری از تصمیمات سلیقه‌ای و غیرکار‌شناسی و نگاه‌های بخشی و باندی دانسته و تأکید کردند: درمان بسیاری از معضلات کشور، التزام به قانون و موازین قانونی است.

ایشان در پایان سخنان خود، از خدمات و تلاش‌های بی‌وقفۀ زرگرپور استاندار اصفهان در پیگیری معضل آب و مسئلۀ زاینده‌رود، تشکر و قدردانی کردند.

پیش از سخنان حضرت آیت الله العظمی مظاهری، جهانگیری طی سخنانی با اشاره به مشکلات خارجی و داخلی پیشِ روی دولت، جهت‌گیری دولت یازدهم را برای حل و فصل و اصلاح مسائل اقتصادی و کاهش رکود تورمی، بسیار جدی برشمرده و تأکید کرد: مشکلات مهمی مانند بیکاری و گرانی که موجب رنج و زحمت برای مردم بزرگوار است، از جمله معضلات بزرگی است که دولت، عزم خود را برای اصلاح آن جزم کرده است.

معاون اول رئیس جمهور، مشکل آب در استان اصفهان را جدی برشمرده و اظهار امیدواری کرد که مجموعۀ تصمیمات اخذ شده در این سفر و نیز اقدامات و تصمیماتی که قبلاً در دولت اتخاذ شده است، باعثرفع دغدغۀ مردم و مسئولان اصفهان شده و با تدبیر و درایت، معضل آب در این استان، حل شود.

در این دیدار که وزرای نیرو، جهادسازندگی، ورزش و جوانان و نیز معاون علمی و فنّاوری رئیس جمهور نیز حضور داشتند، پس از سخنان حضرت آیت الله العظمی مظاهری، چیت‌چیان وزیر نیرو، طی گزارشی از تصمیمات و اقدامات وزارت نیرو برای حل معضل آب زاینده‌رود، ادامۀ طرح تونل گلاب۲ را اعلام کرده و تأکید کرد: پروژۀ تونل گلاب۲ حقّ قانونی استان اصفهان است و ادامه و اتمام این طرح را ضروری می‌دانیم و از این‌رو قطعاً طی چند روز آینده، ادامۀ عملیّات این پروژه اجرائی خواهد شد.

وزیر نیرو در زمینۀ پروژۀ تونل بهشت‌آباد نیز اظهار کرد: این پروژه نیز یک کار لازم و ضروری برای حل مشکل آب در استان‌های اصفهان، یزد و کرمان است و ان‌شاء‌الله از ابتدای سال آینده، عملیات اجرائی آن آغاز خواهد شد و هیچ تردیدی در اجرای این پروژه وجود ندارد و ابعاد و مسائل کار‌شناسی آن با قاطعیّت در حال انجام است.

وزیر نیرو با اشاره به اتمام حفاری طرح تونل کوهرنگ۳ که بیش از بیست سال است عملیات اجرائی آن آغاز شده، تأکید کرد: ان‌شاء‌الله در سال جاری، آب از طریق این تونل به اصفهان خواهد رسید و کمک مناسبی برای معضل آب در استان خواهد بود.

چیت‌چیان با تأکید بر ذخیرۀ نسبتاً مناسب آب در سد زاینده‌رود، اظهار کرد که مشکل کشاورزان شرق استان برای کشت پائیزه نیز با جاری‌شدن آب زاینده رود در آبان‌ماه امسال، برطرف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز