خبرگزاری کار ایران

برای استفاده همه اقشار جامعه از شهر رویاها؛

بسته حمایتی اقشار آسیب‌پذیر در شهرداری اصفهان تهیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۸۷

اختلاف بین یورو و ریال در این چند سال باعثشد تا قیمت‌های واقعی شش برابر قیمت‌های پیش‌بینی اولیه باشد و همین موضوع باعثشده تا در خصوص نحوه برداشت سرمایه از این شهر هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشود.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه شهر رویا‌ها گفت: پروژه شهر رویا‌ها با سرمایه‌گذاری دوجانبه بین سرمایه‌گذار خارجی، شرکت کننده داخلی و شهرداری اصفهان از سال ۸۸ آغاز به کار کرد و نصب دستگاه‌های آن از سال ۹۲ آغاز شد، اما تست نهایی آن اواخر سال ۹۲ صورت پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ سید مرتضی حسام‌نژاد اظهار داشت: قرارداد سرمایه گذاری پروژه شهررویا‌ها در سال ۸۷ مابین شرکت سامان گس‌تر و شرکت «‌های تکنولوژی» چین منعقد شد.

وی افزود: اختلاف بین یورو و ریال در این چند سال باعثشد تا قیمت‌های واقعی شش برابر قیمت‌های پیش‌بینی اولیه باشد و همین موضوع باعثشده تا در خصوص نحوه برداشت سرمایه از این شهر هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشود.

معاون مالی و اداری شهردار اصفهان تصریح کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان سهم شهرداری، ۷.۵ میلیون یورو تعهد پرداخت شریک داخلی و ۱۱ میلیون یورو نیز سهم سرمایه‌گذار خارجی بود که این سهم‌ها پرداخت شده و همین موضوع یک اعتماد متقابل را بین طرفین به وجود آورده است.

حسام‌نژاد با اشاره به اینکه در مجموعه شهررویا‌ها ۹۶ دستگاه نصب شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد ۳ سینما رویا، شهررویا‌ها را در کشور منحصربه فرد کرده است به طوری که این نوع بازی‌ها تنها در کشورهای آمریکا، فرانسه و چین وجود دارد.
وی اذعان داشت: فیلم نامه این سه سینما به گونه‌ای است که با المان‌های شبیه سازی شده متناسب می‌باشد و بازدیدکننده را به طور کامل در صحنه این سناریو قرار می‌دهد.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان ادامه داد: سینما رویای شهرواژگون، سینمای رویای سفر به دنیای زیرآب و سینمای رویای سفر به فضا و کرات آسمانی در کشور بی‌نظیر هستند.

حسام‌نژاد با بیان اینکه ۱۰ دستگاه فیزیکی در شهررویا‌ها نصب شده است، ادامه داد: ۲ دستگاه از بازی‌های شهررویا‌ها به خردسالان اختصاص دارد و مابقی برای جوانان و نوجوانان طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهر رویا‌ها سعی شده از فرهنگ و دانش ایرانی استفاده شود، بیان کرد: در ۲ سالن قسمت پایین ساختمان واژگون از سوی شرکت دانش بنیان تجهیز شده است که مفاهیم علمی را از طریق تفریح و سرگرمی به مخاطبان آموزش می‌دهد.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان در خصوص قیمت بلیت شهررویا‌ها گفت: قیمت بلیت در ابتدا بر اساس محاسبات اقتصادی شریک چینی که تاکنون ۱۲ شهربازی را به بهره برداری رسانده است، تعیین شده بود از این رو ماه‌ها به طول انجامید تا آن‌ها را متوجه این موضوع کنیم که امکان پرداخت این مبالغ برای استفاده کننده ایرانی وجود ندارد.

حسام‌نژاد با اشاره به اینکه شهر رویا‌ها در زمینی به وسعت ۱۷۰ هزار متر مربع با زیربنای ۶۱ هزار متر مربع احداثشده است افزود: شهررویا‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که از امامزاده سیدمحمد و دانشگاه صنعتی و بزرگراه شهید کشوری قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که اقشار آسیب پذیر جامعه از شهررویا‌ها استفاده نمایند، گفت: در این رابطه قرار است ظرف یکماه آینده لایحه‌ای برای استفاده اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از شهررویا‌ها تهیه و به شورای شهر ارسال شود.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان افزود: تهیه این لایحه یکی از دغدغه‌های شهرداری است اما برای ایجاد بسته حمایتی نیاز به بودجه داریم چرا که برای اینکه بودجه سرمایه گذار خارجی تامین شود، شهرداری باید خود این پرداخت‌ها را انجام دهد.

حسام‌نژاد در خصوص افتتاح رسمی شهررویا‌ها تصریح کرد: در ابتدا افتتاح رسمی شهررویا‌ها با حضور معاون اول رییس جمهور برای عید سعید فطر برنامه ریزی شده بود اما به دلیل تاخیر در سفر وی به اصفهان به دلیل انجام برخی ماموریت‌ها، افتتاح رسمی به تعویق افتاد.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: قرار است اوایل شهریورماه همزمان با حضور معاون اول رییس جمهور در اصفهان، شهررویا‌ها به صورت رسمی افتتاح شود.

وی ادامه داد: برای کوه نخودی در مجاورت شهررویا‌ها نیز برنامه ریزی شده است که با اجرای طرح‌های متنوع از جمله پل معلق این کوه به قطب تفریحی با محوریت طبیعت گردشگری تبدیل شود.

حسام‌نژاد بیان داشت: طی ۲ ماه گذشته نیز شرکت بازرسی جدیدی از سوی اداره استاندارد معرفی شده است تا دستگاههای بازی را بازدید و بررسی کنند بنابراین اداره استاندارد بر شهررویا‌ها کاملا نظارت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز