خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:

نظارت بر اجرای طرح تحول نظام سلامت و رسیدگی به تخلفات پزشکی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۶۴۳

اجرای درست طرح تحول سلامت در جامعه باعثکاهش هزینه های درمانی مردم، افزایش آمار زایمان‌های طبیعی و تأمین داروی بیماران در بیمارستان های دولتی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال جاری، گفت: نظارت بر اجرای طرح تحول سلامت و همچنین تخلفات پزشکی از اهمیت ویژه برخوردار است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول یاحی، کاهش هزینه های درمانی مردم به میزان ۱۰ درصد پرداختی به مراکز دولتی و همچنین افزایش آمار زایمان‌های طبیعی و تأمین تجهیزات و داروی بیماران در بیمارستان های دولتی را از مهم ترین دستاوردهای این طرح برشمرد.

یاحی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در کلیه شهرستان های استان در حال اجرا است، تأکید کرد: فرمانداران باید در این زمینه نظارت لازم و کافی را به‌عمل آورند.

وی در ادامه مبحثپیشگیری و کنترل عوارض و بیماری‌های ناشی از زایمان و پس از تولد را مورد بررسی قرار داده و خاطر نشان کرد: استفاده از رسانه ها برای نظارت بر تخلفات پزشکی یک راهکار عملی در این مورد است.

معاون سیاسی استانداری اصفهان پیروی از سبک زندگی اسلامی و رعایت بایدها و نبایدهای اسلام بویژه در بحثتغذیه سالم را به عنوان یک الگوی رفتاری توصیه کرد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت های علمی دانشجویان و روحانیون در راستای ارتقاء سطح آگاهی عمومی در زمینه سلامت و آگاه سازی جامعه و بویژه کشاورزان در اموری همچون عدم استفاده از پساب غیر تصفیه را مفید ارزیابی کرد.

یاحی با اشاره به مزایای طرح تحول سلامت، استفاده از سیستم نظارت قوی در شهرستان ها برای اجرای صحیح این طرح در راستای بهره مندی جامعه از اثرات آن را خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز